امروز : چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403

shahre-hoshmand         

92/02/10= = = = = = دهمین دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور ایران ۲۳ اردیبهشت‌ماه در مؤسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار می‌شود

 

دهمین دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور ایران ۲۳ اردیبهشت‌ماه در مؤسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار می‌شود

====================================================

دهمین دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور تهران در بخش‌های کارتون موضوعی با موضوع خرافه پرستی،‌ در بخش کمیک استریپ با موضوع موقعیت دشوار در بخش‌ طراحی کاراکتر با موضوع گربه ایرانی و در بخش کارتون و کاریکاتور با موضوع آزاد ۲۳ اردیبهشت‌ماه در مؤسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار می‌شود.

در این دوره از دوسالانه که با فاصله چهارساله از دوره قبل برگزار می‌شود، آثاری از کارتونیست‌های 89 کشور جهان به نمایش گذاشته می‌شود.

شجاعی طباطبایی دبیر این دوسالانه پیش از این به فارس اعلام کرده بود که در این دوره از دوسالانه کشورهای اندونزی، برزیل، ترکیه و چین به عنوان بیشترین شرکت‌کنندگان بعد از ایران قرار دارند.

وی همچنین مجموع آثار این دوسالانه در همه بخش‌هارا بیش از ۵۰۰ اثر عنوان کرد که در طبقات مختلف مؤسسه فرهنگی و هنری صبا به عنوان بزرگترین فضای نمایشگاهی کشور روی دیوار می‌رود.

شجاعی طباطبایی سال گذشته در گفت وگو با فارس اعلام کرده بود که قرار است سه کاریکاتوریست مطرح خارجی شامل «آنجلو بولیگان از مکزیک، کائو گومز از برزیل و میخائیل کنتوریس از یونان» برای داوری آثار دهمین دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور تهران به ایران بیایند که البته هنوز مشخص نیست که این داوران امکان حضور در ایران را خواهند یافت یا آن که به صورت اینترنتی به داوری آثار دهمین دوسالانه کاریکاتور خواهند پرداخت.

دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور تهران تنها دوسالانه‌ای است که در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود و توانسته توجه کاریکاتوریست‌های مطرح دنیا را به خود جلب کند به طوری که از اولین دوره این دوسالانه هنرمندانی از ۴۳ کشور جهان در آن حضور یافتند و اکنون در دهمین دوره آن شاهد حضور آثاری از هنرمندان ۸۹ کشور جهان هستیم.

این دوسالانه برخلاف سایر دوسالانه‌های هنری ایران، تا نهمین دوره خود به طور منظم و هر دو سال یک بار برگزار می‌شد و همین نکته مهمی در جلب توجه کاریکاتوریست‌های خارجی بود به طوری که در نهمین دوره هنرمندانی از ۹۱ کشور دنیا در آن شرکت کردند که این تعداد شرکت‌کننده در نوع کم‌نظیر بود،‌‌اما این دوسالانه در دهمین دوره خود به سرنوشت دیگر دوسالانه‌های ایران دچار شد و اکنون با فاصله‌ای چهار ساله از دوره قبل برگزار می‌شود.

دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور تهران در ارزیابی‌های بین‌المللی از ۵ ستاره ممکن به ۵ ستاره دست یافته است که این ستاره‌ها با توجه به مؤلفه‌های مختلفی از جمله کیفیت و نظم در برگزاری،‌ داوران بین‌المللی، تعداد شرکت‌کنندگان، میزان جوایز و ... بستگی دارد،‌امید است این دوسالانه همچون گذشته مورد توجه مسئولان مرکز هنرهای تجسمی قرار گیرد و به روال همیشگی خود بازگردد و احتمال از دست رفتن ستاره‌های این دوسالانه به حداقل برسد چرا که این دوسالانه با توجه به همین مؤلفه‌ها توانسته در میان بهترین دوسالانه‌های کاریکاتور دنیا جای خود را باز کند.

منبع : خبرگزاری فارس

====================================================

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز