امروز : پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

shahre-hoshmand         

92/12/13= = = = = = = = نمایشگاه کاریکاتورهای استاد محمدحسین نیرومند با عنوان «خداحافظی» در گالری عالی حوزه هنری گشایش یافت

 

نمایشگاه کاریکاتورهای استاد محمدحسین نیرومند با عنوان «خداحافظی» در گالری عالی حوزه هنری گشایش یافت

====================================================

به گزارش خبرگزاری فارس، «خداحافظی» عنوان نمایشگاهی از آثار کاریکاتور محمدحسین نیرومند است که روز شنبه 10 اسفند ماه در گالری عالی ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد و تا پایان سال جاری نیز برپاست.

محمد حسین نیرومند درباره آثارش توضیح داد: در این نمایشگاه نزدیک به 60 اثر در معرض دید عموم قرار داردکه این آثار حاصل قریب به سه سال فعالیت هنری من است.

وی ادامه داد: خاستگاه اصلی کاریکاتور در مطبوعات است لذا زمانی که به نمایشگاه ورود پیدا می کند باید دستخوش تغییراتی شود تا بیشتر به چشم مخاطب بیاید.

این هنرمند با بیان اینکه در فرم تغییراتی ایجاد کرده است افزود: سعی کردم تا در کارهای جدیدم فرم به چشم بیاید؛ فرم شکل مرئی محتواست و باید بتواند بار محتوایی را به دوش بکشد.

او با اشاره به شباهت این آثار به پوستر گفت: آثار به لحاظ موضوعی کاریکاتور است اما از لحاظ فرم و سادگی به گرافیک و پوستر نزدیک می شوند و اگر مرزی بین کاریکاتور و گرافیک قائل باشیم این آثار ما بین این دو قرار می گیرند.

نیرومند به موضوعات آثار اشاره و تصریح کرد: موضوعات این نمایشگاه سیاسی است و به نوعی تحت تاثیر انقلاب هایی که در کشورهای عربی اتفاق افتاده است خلق شده اند.

وی در پایان گفت: این نمایشگاه آغاز یک تجربه برای من است؛ در زمینه هنر سال ها فعالیت مستمر داشته ام اما در این مقطع احساس کردم که باید کار جدیدی ارائه دهم، این کار تجربی منشا یک مسیر جدید در زمینه فعالیت هنری من است.

به گزارش فارس، نمایشگاه «خداحافظی» تا پایان سال جاری در گالری عالی حوزه هنری برپاست و علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به نشانی تهران، نرسیده به پل حافظ، خیابان سمیه گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری مراجعه کنند.

====================================================

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز