امروز : شنبه, 08 ارديبهشت 1403

shahre-hoshmand         

:::

در حاشیه هشتمین جشنواره سراسری کارتون حوزه هنری خراسان شمالی / فرهاد رحیم قراملکی: جشنواره کاریکاتور خراسان شمالی به یک برند معتبر در کشور تبدیل شده است

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

هنرمند کارتون و کاریکاتور کشور گفت: جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی در بین تمام کارتونیست های ایرانی، جشنواره معتبر و شناخته‌شده‌ای بوده و به یک برند معروف در سطح کشور تبدیل شده است

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، فرهاد رحیم قراملکی، هنرمند برجسته کارتون و کاریکاتور تبریز با استقبال از برگزاری هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، اظهار داشت: وقتی روزنامه را ورق می‌زنیم نخستین چیزی که توجه مخاطب را جلب می‌کند تصویر است و اگر این تصویر کاریکاتور باشد مخاطب زودتر جذب شده و پیام اصلی آن را راحت‌تر درک می‌کند.

وی با بیان اینکه هنر کاریکاتور مخاطب را وادار به پذیرش و تحلیل تصویر می‌کند، گفت: قدرت نقادی و طنز موجود در کاریکاتور در هیچ رسانه تصویری دیگر نیست.

این هنرمند کارتونیست با ارزیابی هفت دوره جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، افزود: این جشنواره که با همت عباس ناصری، کارتونیست مطرح کشور در خراسان شمالی برگزار می‌شود در بین تمام کارتونیست های ایرانی جشنواره معتبر و شناخته‌شده‌ای است و در ایران به یک برند معروف تبدیل شده است.

رحیم قراملکی اضافه کرد: در حقیقت عمل به تعهدات و برگزاری به‌موقع این جشنواره سبب شده که کارتونیست های زیادی شرکت در این جشنواره را در اولویت کاری خود قرار دهند؛ چراکه جزء جشنواره‌های سطح بالای کشور است و اگر به‌طور اتفاقی نتوانند در این جشنواره شرکت کنند ناراحت می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع جشنواره که اقتصاد مقاومتی است و مسؤولیت هنر کاریکاتور در این عرصه، ادامه داد: پیام‌هایی که هنرمندان در قالب کارتون و کاریکاتور تولید می‌کنند تأثیر بسزایی در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی دارد؛ چراکه پیامی که کاریکاتور در قالب طنز به مخاطب القا می‌کند و ارتباطی که مخاطب از کاریکاتور می‌گیرد خیلی راحت‌تر و قابل‌قبول‌تر است.

رحیم قراملکی با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره‌های کاریکاتور به‌ویژه جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: پیام جشنواره نباید مختص خراسان شمالی باشد؛ زیرا اگر آثار جشنواره ایران‌گردی داشته باشند و در نمایشگاه‌های بین‌شهری برگزار شود مخاطبان شهرهای دیگر با آن ارتباط برقرار کرده و جشنواره مفید و پرباری می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مخاطبان جشنواره، کاریکاتوریست‌ها و عده‌ای خاص از مردم هستند اگر از آثار ارائه شده در جشنواره نمایشگاهی در سطح شهر برگزار شود و به عنوان بنرهای شهری در سطح شهر تبلیغ شود و یا با برخی مؤسسات ارتباط برقرار شود افزون بر اینکه اعتبار جشنواره افزایش می‌یابد مخاطبان بسیاری ازجمله مردم عادی هم از پیام تصویری و قدرت کاریکاتور استفاده می‌کنند.

رحیم قراملکی با دعوت از تمام هنرجویان برای شرکت در این جشنواره، افزود: به دلیل اینکه جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی تمام شاخصه‌های یک جشنواره درجه اول نظیر انتخاب موضوع، داوری عالی، تایم زمانی مشخص و ... را دارد من شرکت در این جشنواره را به تمام هنرجویان و دوستان به‌صورت پیامک پیشنهاد می‌کنم حتی در سایتی که در تبریز داریم اطلاع‌رسانی کرده و درخواست می‌کنم که در این جشنواره شرکت کنند.

این هنرمند کارتون و کاریکاتور با بیان اینکه شرکت در جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی افتخار هر هنرمند کاریکاتور است، تصریح کرد: با اینکه من بسیاری از جشنواره‌ها را از دست می‌دهم؛ اما حتماً در این جشنواره شرکت می‌کنم.

 منبع

.............................................................

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز