امروز : یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403

shahre-hoshmand         

 

نمایشگاهی از خراسان شمالی تا جزیره کیش

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

نمایشگاه كاریكاتور «آل سقوط» كه آبان ماه امسال توسط حوزه هنری استان خراسان شمالی و با همكاری مركز هنرهای تجسمی حوزه هنری برپا شده هم‌اكنون در جزیره كیش در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری حوزه هنری از جزیره كیش، نمایشگاه آثار برگزیده فراخوان كاریكاتور «آل سقوط» كه چندی پیش توسط حوزه هنری استان خراسان شمالی گردآوری شد، هم‌اكنون و در قالب سوگواره «مسلخ عشق» در جزیره كیش و در فضایی معنوی و پر شور و شعور در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

نمایشگاه «آل سقوط» به نوع تعامل رژیم آل سعود با غرب و حادثه منا و جان باختن مسلمانان و هم‌وطنانمان اشاره دارد و در تصاویری كه اغلب از طنزی تلخ و واقعیتی عمیق دم می‌زنند، به این موضوع می‌پردازد.

فراخوان سراسری كارتون و كاریكاتور «آل سقوط» از ششم مهرماه و با محورهای «آل‌ سعود، محور فاجعه»، «جنایت و تجاوز»، «بی‌كفایتی و بی‌لیاقتی آل‌ سعود در مدیریت حج»، «حمایت آل‌ سعود از جنایات داعش در منطقه»، «حمله آل‌ سعود به یمن و كشتار بی‌رحمانه مردم آن كشور»، «حمایت از حكومت بحرین در ظلم به مردم آن كشور» و سایر موضوعات مرتبط، به همت حوزه هنری استان خراسان شمالی منتشر شد.

چندی پیش هیئت داوران فراخوان سراسری كاریكاتور «آل سقوط» شامل علیرضا ذاكری، مسعود شجاعی طباطبائی، مسعود ضیائی زردخشویی، عباس ناصری و محمدحسین نیرومند نفرات برتر این فراخوان را اعلام كردند.

محمود نظری از همدان، حمید قالیجاری از كرمانشاه و علیرضا پاكدل از مشهد به ترتیب به‌عنوان نفرات اول تا سوم این فراخوان برگزیده شدند. همچنین مهدی عزیزی از اراك، محمد كارگر از بیرجند، اكبر تراب‌پور از همدان، محمدحسین اكبری از جهرم، پویا عبدی از كرمانشاه، محمدعلی رجبی از نطنز، هدیه صدیقی كسمائی از رشت، سجاد جعفری از تهران، محمدعلی خلجی از تهران، علی معصومی از گیلان و عفت امجدی پور از مشهد هم به عنوان نفرات شایسته تقدیر معرفی شدند.

در نمایشگاه كارتون و كاریكاتور «آل سقوط» كه شامل بیش از 50 اثر می‌شود، هنرمندان استان‌ها و شهرستان‌های مختلف حضور داشته‌اند و می‌توان هنر و تفكر و آزادگی ناب ایران اسلامی را در تك تك این تصاویر مشاهده كرد. تصاویری كه از ضمایر  آگاه هنرمندان بیدار دل، ظلم ستیز و انقلابی كشورمان بر می آید و تحسین مخاطبان این آثار را از خراسان شمالی تا تهران و این روزها هم جزیره زیبای كیش بر انگیخته است.

سوگواره «مسلخ عشق» به مدت 10 شب، از چهارشنبه 11 آذر ماه از ساعت 9 تا 12 در جزیره كیش برپا شده است و از جمله برنامه های این سوگواره اجرای نمایش «دروازه ساعات»، اجرای دو تعزیه خیابانی، برپایی نمایشگاه عكس با عنوان «پوسترهای عاشورایی» و نمایشگاه كاریكاتور با عنوان «آل سقوط» است.

منبع: HHNEWS.ir

 .............................................................................................................................

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز