امروز : جمعه, 07 ارديبهشت 1403

shahre-hoshmand         

:::

جشنواره کاریکاتور غزه از 19 آبان در موزه هنرهای معاصر فلسطین و فرهنگسرای بهمن

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

سید مسعود شجاعی طباطبایی، دبیر جشنواره کاریکاتور غزه، اظهار داشت: در جنگ اخیر غزه، شاهد اتفاقات بسیار تلخی بودیم که متأسفانه با سکوت مجامع بین‌المللی همراه بود. به همین دلیل، در مجموعه روایت فتح و به طور خاص در انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس، تصمیم گرفته شد که نسبت به آن فجایع و همچنین سکوت ناگوار، در عرصه جهانی واکنشی هنرمندانه نشان داده شود. با توجه به اینکه کاریکاتور دارای زبانی بین‌المللی است و کارایی بسیار بالایی هم در افشاگری دارد، فراخوانی برای ارسال آثار درباره غزه، در سطح جهان منتشر شد.
وی با اشاره به استقبال قابل توجه کاریکاتوریست‌های سرتاسر جهان از این فراخوان، بیان داشت: تا پایان مهلت شرکت در این جشنواره در پایان ماه مهر، هزار و 100 اثر از کاریکاتوریست‌هایی از 49 کشور جهان به این جشنواره ارسال شد.
دبیر جشنواره کاریکاتور غزه افزود: از نکات قابل توجه این جشنواره این است که هنرمند بزرگ کشور برزیل، کارلوس لتوف که پیش از این در جشنواره کاریکاتور هولوکاست در تهران رتبه دوم را کسب کرده و از سوی صهیونیست‌ها تهدید به قتل شده بود، در واکنش به این تهدید، آثار بیشتری را خلق کرده و بسیاری از هموطنانش هم خطاب به صهیونیست‌ها اعلام کردند که نام آنها را هم در کنار لتوف به فهرست مرگ اضافه کنند. لتوف به خاطر کاریکاتورهای ضدصهیونیستی در جهان مشهور شده و حتی در خیلی از تظاهرات ضدصهیونیستی هم شرکت می‌کند. به همین مناسبت از این کاریکاتوریست مطرح برزیلی دعوت شده که به عنوان مهمان ویژه در این جشنواره حضور پیدا کند. وی ادامه داد: در این جشنواره همچنین دو جایزه به نام‌های شهدای فلسطینی، شهید محمد الدوره و شهید ناجی العلی اهدا خواهد شد و تمام تلاش ما این است که پدر شهید دوره و پسر شهید ناجی علی هم در این جشنواره حضور پیدا کنند.
شجاعی طباطبایی درباره زمان و مکان برگزاری این جشنواره نیز توضیح داد: جشنواره کاریکاتور غزه از 19 آبان در موزه هنرهای معاصر فلسطین و فرهنگسرای بهمن آغاز خواهد شد. آثار این جشنواره همچنین از 28 آبان در فرهنگسرای اندیشه به نمایش در می‌آید. ضمن اینکه به همت حوزه هنری و موسسه اوج قرار است که این جشنواره در تمام استان‌های کشور هم به طور همزمان با تهران برگزار شود. مراسم اختتامیه جشنواره نیز اول آذر برگزار خواهد شد.

منبع: resistart.ir

 .............................................................................................................................

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز