امروز : پنج شنبه, 09 فروردين 1403

shahre-hoshmand         

91/4/12= = = = استمرار جشنواره سراسري كاريكاتور از اهداف حوزه هنري خراسان شمالي است

استمرار جشنواره سراسري كاريكاتور از اهداف حوزه هنري خراسان شمالي است

====================================================

سرپرست حوزه هنري خراسان شمالي گفت: با برگزاري سومين سالانه جشنواره سراسري كاريكاتور در استان به دنبال استمرار آن خواهيم بود.

"ميثم مرادي بيناباج" در نشستي خبري" سومين سالانه جشنواره كاريكاتور با موضوع جنگ نرم" اظهار داشت: كاركردي بودن هنر كاريكاتور ما را برآن داشت تا جشنواره اي مستقل و موضوعي در استان برگزار كنيم.

وي ادامه داد: براي اينكه اين جشنواره در مرحله جواني قرار دارد به منظور تثبيت جشنواره نيازمند تقويت و همراهي همه هنرمندان، مسوولان و كارشناسان هستيم تا شاهد رشدجريان كاريكاتور در كشور باشيم.


دبير جشنواره با بيان اينكه برگزاري مستمر جشنواره كاريكاتور بايد به نمادي فرهنگي و شاخص در كشور تبديل شود، گفت: راه اندازي پايگاه اينترنتي مستقل با موضوع كاريكاتور و انتشار فصل نامه تخصصي كاريكاتور از برنامه ها آتي اين حوزه مي‌باشدكه با اين اقدام مي توانيم به تقويت و جريان سازي در عرصه كاريكاتور در سطح كشور دست يابيم.

مرادي با بيان اين نكته كه در دو دوره گذشته استقبال چشمگيري از جشنواره سراسري كاريكاتور به عمل آمده، افزود: با برگزاري اين جشنواره درصدد انتقال معاني با موضوع جنگ نرم در قالب بيان تصويري هستيم چرا كه بيان تصويري تاثيرگزاري مطلوبتري را در بين مردم دارد.

وي اضافه كرد: رويكرد جنگ نرم فكري و فرهنگي است،و ملموس و عيني بودن مفهوم جنگ نرم موجب شده در سال هاي اخيرفشار استكبار بر روي كشور ايران با ايستادگي، مقاومت،پيشرفت و شجاعت مردم و نظام والاي آن مواجه شود.

وي در خصوص محورهاي اين جشنواره اظهار داشت: تاكتيك ها، ابزارها و جوامع هدف در جنگ نرم از مهم ترين محورهاي اين جشنواره است كه هر هنرمند مي تواند حداكثر با ارايه 5 اثر در اين جشنواره شركت كند.

مرادي در پايان خاطرنشان كرد: آخرين مهلت ارايه آثار پايان مرداد ماه سال جاري است كه كار داوري جشنواره نيز توسط 5 نفر از هنرمندان مطرح و شناخته شده كاريكاتور كشوري انجام مي شود.

اين جلسه با رونمايي پوستر سومين سالانه جشنواره سراسري كاريكاتور با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به پايان رسيد.

====================================================

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز