امروز : چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403

shahre-hoshmand         

:::

= 1400/07/08 =

برندگان و کاتالوگ چهارمین  جشنواره بین المللی  فصلی "آرتونیست" / 2021

_________________________________________

برای دیدن برندگان و کاتالوگ: اینجا را کلیک کنید

 

داود یاراحمدی دبیرکل جشنواره فصلی بین‌المللی آرتونیست در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هنرمند عنوان کردند: متأسفانه داوری چهارمین دوره جشنواره کارتون «آرتونیست» طبق جدول برنامه‌ریزی جشنواره صورت نگرفت و اعلام نتایج با وقفه کوتاهی روبرو شد.

طبق هماهنگی های قبلی و اعلام شده، قرار بود قضاوت این دوره از جشنواره توسط سه تن از هنرمندان کارتونیست بزرگ جهان؛ میخائیل زلاتکوفسکی از کشور روسیه، هیلال اوزکن از ترکیه و حسین چاکمک از قبرس صورت پذیرد. متأسفانه میخائیل زلاتکوفسکی به دلیل بیماری در بیمارستان بستری شد و نتوانست در قضاوت آثار این دوره حضور داشته باشد.

به همین دلیل محمدعلی رجبی؛ یکی از کاریکاتوریست های خوب و شناخته شده مطبوعات ایران آثار را به جای وی قضاوت کرد.

در چهارمین دوره جشنواره آرتونیست، از ۸۵ کشور جهان هنرمندان کارتونیست آثار ارسال کردند که طبق آرای داوران ۱۲۰ اثر برای انتشار در کاتالوگ انتخاب و از بین این آثار، هنرمندان زیر حایز رتبه‌های برتر شناخته شدند:

جایزه برنده

- جایزه اول: آنجل بولیگان/ کوبا

- جایزه دوم: آسکین آیرانچی اوغلو/ترکیه

- جایزه سوم:  لوک دچیمائکر / بلژیک

تقدیر شدگان:

- میهای گابریل بابوک/رومانی

- هاجو دی رایگر/ هلند

- ایزابلا کوالسکا ویچورک/ لهستان

یاراحمدی در پایان عنوان کرد : پنجمین دوره جشنواره فصلی بین‌المللی آرتونیست(فصل تابستان) تا چند روز دیگر به کار خود پایان می دهد.علاقمندان می توانند آثار خود را در سه بخش ؛ عکس، پوستر و کارتون تا ۱۰ مهر ماه به ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید  ارسال نمایند.

لازم به ذکر است که جشنواره بینالمللی  فصلی «آرتونیست»، یک جشنواره مردمی می باشد که طی یکسال گذشته با سیاستگذاری عده ای از هنرمندان، کارتونیست، عکاس و گرافیست مطرح از سراسر جهان شکل گرفته است. این جشنواره سعی برای این داشته که به صورت فصلی اتفاقات و رویداهای مختلف جهان را در قالب کارتون، عکس طنز خبری و مطبوعاتی و پوستر مورد بررسی و نقد از نگاه هنرمندان جهان قرار دهد.

تا به امروز ۴ دوره از این جشنواره در گستره جهانی در قالب کارتون برگزار شده است. آرتونیست در دوره پنجم خود (تابستان ۱۴۰۰ )، بخشهای «عکس طنز خبری و مطبوعاتی» و «پوستر طنز» را برای حضور بیشتر هنرمندان جهان به جشنواره خود اضافه کرده است.

این جشنواره سعی برای این دارد که در پایان هر چهار فصل، آثار برگزیدهی هنرمندان یکسال گذشته را با هماهنگی و توافق صاحبین آثار درقالب نمایشگاه سالانه آرتونیست به فروش بگذارد.

این رویداد باعث میشود که برخلاف خیلی از جشنوارههای مرسوم جهانی، اصل آثار برگزیده با امضای هنرمندان به فروش برسد و چرخه اقتصاد هنر که تاکنون در قالب آثار کارتون، عکس و پوستر مغفول مانده است، شکل بگیرد و هنرمندان این رشته های هنری نیز به مثابه هنرمندان نقاش از فروش آثارشان انتفاع مالی داشته باشند.

منبع

............................................................

Instagram cartoonmag:CLICK

Facebook cartoonmag:CLICK

Telegram cartoonmag:CLICK

Facebook Abbas Naaseri:CLICK

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز