امروز : شنبه, 01 ارديبهشت 1403

shahre-hoshmand         

91/10/5= = = = یادداشت استاد علیرضا ذاکری برای یک سالگی مجله ی کارتون

 

یادداشت استاد علیرضا ذاکری برای یک سالگی مجله ی کارتون
====================================================

 

بسم الله

درود بيكران بر عباس عزيز... ؛

هنرمند گرانقدري كه سايه‌ي بلند همت او بر گذرگاه كاريكاتور ايران خودنمايي مي‌كند.

ماندن و ادامه حيات در عرصه كاريكاتور اين سرزمين هرگز رقم نمي‌خورد، مگر با دلبستگي مفرط به اين هنر عجيب! آري، هنركاريكاتور عجيب است چون انسان هاي عجيبي در آن سكنا گزيده‌اند. آنان كه مي‌آيند و نمي‌مانند و از كاريكاتور مي‌گريزند، تشنه اين متاع نبوده‌اند. آنان چون شهابي شتابزده، در چشم‌برهم‌زدني، اثري از آنها نخواهيد يافت.

اما وقتي قرار باشد آسمان كاريكاتور ايران را رصد كنيد، ماجرا فرق دارد. شما ستاره‌هاي درخشاني را خواهيد يافت كه بر پهنه‌ اين هنر جلوه‌گري مي‌كنند. اين سوپر استارهاي فداكار، مي‌مانند تا آنان كه شيفته اين هنرند، و سوداي آموختن و كسب آن را در دل دارند، در تاريكي‌ها، راه گم نكنند.

حساب اساتيد و پيشكسوتان پايه‌گذار كاريكاتور ايران همواره چنين است. آنها همچون خورشيد‌هايي قدرتمند، با جاذبه‌هاي عجيب، استعدادها را كشف و داوم مي‌بخشند و نمي‌گذارند اين «هنرِ‌تنها»،‌ از مدار خويش دور شود.

آري، عباس عزيز، يك «سوپر استار تمام عيار» است و با همت و تلاش حيرت‌انگيز خود، در نقش يك سازمان بزرگ فرهنگي ظاهر شده است. جوايز جهاني، فعاليت‌هاي بين‌المللي (برگزاري جشنواره‌ها) و سايت حرفه‌اي و كارآمد « مجله كارتون»، حاصل پافشاري و فداكاری صرف اوست.

***

اكنون آرزو مي‌كنم سنت روزگار و رسم ناثواب هنر اين بلاد، وارونه شود و همواره از زمين به آسمان نبارد! توقع بجايي‌ست اگر از بالا دستِ فرهنگ و هنر، آستيني بالا برود و كمي از حمايت هنرمندان پايتخت كاسته و هنرمندان فعال شهرستان ها را دريابند. زيرا همه‌ي فرهنگ و هنر اين كشور، در پايتخت خلاصه نمي‌شود.

***

اين كمترين، برسم ارادت و از ژرفاي باطن خويش، بهترين ها را براي عباس ناصري بزرگ خواهانم و بوسه بر پيشاني همت بلندش مي‌زنم. « شش ستاره» درخشان را لايق يكسال فعاليت سايت مجله كارتون ميدانم. باشد كه صدساله شود.

خدا قوت. دست درست!

 

 

آنكس كه به دست جام دارد/ سلطاني جم، مدام دارد

 

 

مجله ی کارتون صمیمانه از استاد ذاکری عزیز و بزرگوار تشکر می کند و برای ایشان آرزوی سلامت، سربلندی و سعادت دارد

====================================================

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز