امروز : چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403

shahre-hoshmand         

:::

Pic 2 cartoonmagkhalajinaghd10c

= 98/08/04 =

نقد اثر برنده جایزه اول بخش کارتون دهمین چِلگی کارتون و کاریکاتور ایران / توسط  محمدعلی خلجی

_________________________________________

naghibnaghd10c

در ابتدا باید از دوست خوبم عباس ناصری تشکر کنم که یک تنه و اصولی برنامه هایی مثل همین مسابقه چلگی رو پایه گذاشتن و باعث شدن چهره هایی که نمیتونستن به خوبی دیده بشن، رشد کنن و بین دیگر کارتونیست ها و کاریکاتوریست ها شناخته بشن. این نشان از عشق آقای ناصری به هنر کارتون و کاریکاتور کشورمان دارد.

و اما درمورد کار نفر اول بخش کارتون که اثری از آقای حسین نقیب هست

موضوع این بخش: مرغ همسایه غاز است.

از نظر من اثری میتونه شاخص و برتر از آثار دیگه باشه که هم از لحاظ ایده و هم اجرا و هم ترکیب بندی نکات مثبتی داشته باشه و به قولی هنرمندی که خالق اون اثر بوده اثرش در وحله نخست دارای ایده گیرا و در کنارش ترکیب بندی و اجرای قابل قبولی باشه.

در این اثر که جایزه نخست رو دریافت کرده هنرمند به خوبی تونسته موضوع این بخش رو( مرغ هعمسایه غاز است) نشان دهد.

قرار گیری عناصر اصلی در مرکز کادرو قسمت میانی باعث شده که چشم مخاطب در نگاه اول به ایده اصلی اثر پی ببرد.استفاده از رنگ تیره زمینه باعث شده دو شخصیت انسانی کادر بخوبی خودشو نشون بده.در مورد عناصر تصویری و همچنین رنگ آمیزی اثر، هنرمند میتونسته با تغییراتی هر چند اندک به جذابیت هر چه بیشتر اثر خود کمک کند. در کل میشود گفت که اثر آقای نقیب کارتونی قابل قبول ومستحق جایزه نخست این دوره بوده و باید به ایشان تبریگ گفت.امید است که این جایزه باعث بشه که تو ادامه مسیر کارتونی پله های ترقی و موفقیت رو هر چه سریعتر طی کنن

با تشکر

خلجی

 .............................................................

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز