امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

shahre-hoshmand         

:::

 

برگزیدگان جشنواره ملی «راه روشن فردا» معرفی شدند

_________________________________________

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، در این مراسم «سیده فاطمه ذوالقدر» نائب رئییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، «احد جاودانی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، «مجتبی خانجانی»سرپرست معاونت سیاسی و انتظامی فرمانداری ویژه شهرستان ری و جمعی از مسئولان و هنرمندان سراسر کشور حضورداشتند.

«احد جاودانی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، در سخنانی اظهار داشت: هنر هویتی ارزشمند بوده و در طول تاریخ باعث پیشرفت هر جامعه شده است.

وی با اشاره به خلق آثار هنری در رشته های پوستر و کاریکاتور در این جشنواره افزود: هنرمندان باید شفاف حرف بزنند و شفاف به راهکارها گوش بسپارند تا بتوانند با ساختار درست در جهت اعتلای فرهنگ درست گام بردارند و بر جامعه تاثیر بگذارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به استقبال هنرمندان از جشنواره ملی پوستر و کارتون با موضوع حمایت از کالای ایرانی تصریح کرد: این موضوع را می توان در قالب رشته هایی چون: فیلم کوتاه، داستان و پویانمایی استمرار داد.

در ادامه «سید محمد فدوی» نماینده هیأت داوران جشنواره ملی «راه روشن فردا» به قرائت بیانیه جشنواره پرداخت. در این بیانیه آمده است: آنگاه که اندیشه های پویا با جلوه های هنر  پیوند می خورد،  به انسانهای پر تلاش، پیام آفرینش می دهد که همانا ترجمانی از خرد و اندیشه است ؛ هنر می آفریند، دانش می شکافد و فرهنگ می شکفد تا نهال عشق و امید را بارور سازد و هنرمند همچون شهسوار میدان حقیقت و نمونه ی بارز احساس لطیف و ذوق رقیق، از قاف عدم و قله بی رنگی، بر دشت  های  عالَمِ  صورت، روان گردیده و چون نسیم صباجان، مشتاقان را می نوازند.

در قسمت دیگری از این بیانیه آمده است: در این میان، برگزاری برنامه هایی چون: جشنواره های فرهنگی و هنری با حضور اصحاب فرهنگ و هنر،  زمینه مناسبی را برای بسط و توسعه فرهنگ زیربنایی فراهم می آورد. از جمله اهم فرهنگ ها، حمایت از کالای ایرانی است که همواره مورد توجه مردم و مسئولان  بوده و همگان بر این باورند که راه برون‌رفت از تنگناهای اقتصادی، جز خواست عمومی و توجه به ظرفیت های داخلی نیست.

در پایان مراسم از یک جانباز هنرمند، دو خانواده شهید و برگزیدگان جشنواره تجلیل شد. بر اساس آرای هیأت داوران در رشته پوستر، اسماعیل خدابنده از تهران، زهرا کریمی مجاهد از تهران و نعیمه پاک نیت از شیراز به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

در رشته کارتون نیز مهدی خلجی از تهران مقام اول، آیت نادری از اصفهان و مهدی عزیزی از اراک به صورت مشترک مقام دوم و الهام خلیلی از کرمانشاه مقام سوم را به دست آوردند.

 این جشنواره با همکاری انجمن هنرهای تجسمی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، سازمان زیبا سازی شهرداری تهران، حوزه هنری تهران و حوزه هنری خراسان شمالی برگزار  شد.

 davaran rahe roshanrey

 

برای مشاهده ی آثار برگزیده اینجا را کلیک کنید

 

برای مشاهده ی گزارش تصویری اینجا را کلیک کنید

 .............................................................

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز