امروز : سه شنبه, 28 فروردين 1403

shahre-hoshmand         

:::

در حاشیه هشتمین جشنواره سراسری کارتون حوزه هنری خراسان شمالی / حمیدرضا مسیبی : دعوت از یک کارتونیست مطرح خارجی اعتبار جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی را افزایش می‌دهد

 __________________________________________

هنرمند جوان و خوش‌ذوق عرصه کاریکاتور گفت: کمی هزینه بیشتر و دعوت از یک کارتونیست مطرح خارجی در چند روز برگزاری جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، اعتبار این جشنواره را افزایش می‌دهد. 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، حمیدرضا مسیبی، کارتونیست و جوان برتر حوزه هنر شهر تهران و نخبه معرفی شده از سوی بنیاد ملی نخبگان، با استقبال از برگزاری هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، با اشاره به راهکارهای ارتقای بیش از پیش این جشنواره معتبر، اظهار داشت: با کمی هزینه بیشتر به لحاظ اجرایی، شاهد نتایج چشم‌گیرتری از جشنواره خواهیم بود.

وی افزود: دعوت از یک کارتونیست مطرح خارجی در جشنواره که در طول برگزاری جشنواره ورک شاپ و سخنرانی داشته باشد در نگاه مخاطبان به این مسابقه تأثیر فراوانی داشته و اعتبار جشنواره را افزایش می‌دهد.

مسیبی اضافه کرد: یکی دیگر از مواردی که سبب ارتقای سطح جشنواره کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی می‌شود تقبل هزینه‌های ایاب و ذهاب هنرمندان برگزیده است که سبب ارتقای سطح کمی و کیفی جشنواره می‌شود و به‌نوعی قدردانی از هنرمند برگزیده هم محسوب می‌شود.

 وی با مثبت ارزیابی کردن هفت دوره جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، ادامه داد: جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی هر سال به صورت پله‌پله بهتر از سال گذشته برگزار می‌شود که این پیشرفت به دلیل همت حوزه هنری خراسان شمالی به‌ویژه تلاش‌های بی‌بدیل عباس ناصری مدیر و دبیر جشنواره است.

مسیبی با بیان اینکه جشنواره کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی جزء معدود جشنواره‌هایی است که به طور منظم برگزار می‌شود، تصریح کرد: اینکه عباس ناصری دبیر و مدیر جشنواره به امر کاریکاتور به عنوان یک هنر واقف بوده و در امور اجرایی هم موفق عمل کرده است، سبب استقبال بیش از بیش هنرمندان از جشنواره کاریکاتور خراسان شمالی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی که برای هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی انتخاب شده است، به مسؤولیت هنر به‌ویژه هنر کاریکاتور در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی پرداخت و خاطرنشان کرد: کاریکاتور هنری است که می‌تواند در مقوله اقتصاد مقاومتی خیلی خوب پیام را منتقل کرده و موفق عمل کند.

مسیبی اظهار داشت: کاریکاتور می‌تواند به اندازه یک کتاب در یک قاب صحبت کند و در مورد فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی که شامل خرید کالای ایرانی، مبارزه با قاچاق، صرفه‌جویی و سایر موارد است آثار و نتایج بسیاری را رقم بزند؛ به شرطی که از نتیجه آثار در رسانه‌هایی که مخاطبانش عامه مردم هستند، استفاده شود.

وی افزود: باید از کارتون و کاریکاتور در فرهنگ‌سازی و انتقال مفاهیمی که نیاز به زیرساخت‌های فرهنگی دارد بسیار بیشتر از میزان فعلی استفاده شود؛ چراکه هنر کاریکاتور از ظرفیت بسیار بالایی در امر فرهنگ‌سازی برخوردار است.

 

منبع

.............................................................

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز