امروز : جمعه, 10 فروردين 1403

shahre-hoshmand         

90/12/17= = = = اختتامیه و اعلام نتایج «زندگی پیاده در شهر»

 

 

در مراسم اختتامیه همایش بین‌المللی «زندگی پیاده در شهر» 5 پیشکسوت کاریکاتور ایران تجلیل شدند

=========================================================

سازمان زیباسازی شهر تهران برای نخستین بار در تاریخ کاریکاتور ایران، از پنج پیشکسوت این هنر، در مراسم اختتامیه همایش بین‌المللی «زندگی پیاده در شهر» با اهدای تندیس مسابقه، دیپلم افتخار و جایزه نقدی قدردانی کرد.

به گزارش ستاد خبری همایش بین‌المللی «زندگی پیاده در شهر»، غلامعلی لطیفی، کامبیز درمبخش، احمد عبداللهی‌نیا، ناصر پاک‌شیر، احمد عربانی اسامی پنج پیشکسوت کاریکاتور ایران هستند که نگاهی هنری و طنزآمیز به فضاهای شهری داشته و حق بزرگی بر گردن هنر کاریکاتور ایران دارند.

همچنین در مراسم اختتامیه همایش «زندگی پیاده در شهر»، هیأت داوران نخستین مسابقه کاریکاتور این همایش از میان آثار رسیده، سه نفر از کاریکاتوریست‌ها را به عنوان برگزیده انتخاب کرد.

نفر نخست: «ناصر مقدم» از زنجان، به دلیل نگاه موشکافانه به معضل فراگیر زیرپا گذاشتن حقوق شهروندی توسط سرنشینان خودروها و کم‌عرض بودن پیاده‌روها.

نفر دوم: «کیومرث کیاست» از تبریز، به دلیل نگاه طنزآمیز به حضور و تردد حیواناتی مانند موش و گربه که در سطح شهر تهران به عنوان امری عادی تلقی می‌شود

نفر سوم: «حسین رحیم‌خانی» از تهران، به دلیل نگاه ویژه به مدیریت شهری در ارتقای جایگاه عابر پیاده و نگاه طنز‌آمیز به عدم استفاده شهروندان از خط عابر پیاده.

تندیس مسابقه، دیپلم افتخار و جوایزی نقدی به ترتیب یک میلیون و 500 هزار تومان، یک میلیون 200 هزار تومان و یک میلیون تومان از آن برگزیدگان شد.

همچنین هیأت داوران 10 نفر کاریکاتوریست را به دلیل نگاه دقیق به مسایل شهری از جمله ترافیک، آلودگی هوا و دشواری‌های تردد عابر پیاده در سطح شهر، انتخاب و با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از آنها قدردانی شد.

علیرضا پاکدل (مشهد)

پویا عبدلی (کرمانشاه)

نسیم بیارجندی (کرج)

رضا مختار جوزانی (مشهد)

مهدی عزیزی (اراک)

مجتبی حیدرپناه (اصفهان)

عباس ناصری (بجنورد)

سعید صادقی (جهرم)

جمال رحمتی (تهران)

امیر دهقان (تهران)

اسامی برگزیدگان این بخش مسابقه کاریکاتور «زندگی پیاده در شهر» هستند.

هیأت داوران معتقد است که کاریکاتور به عنوان زبان‌ گویای مسایل اجتماعی هم می‌تواند به عنوان ابزار آموزش و هم در جایگاه نقد مسایل و مشکلات شهری عمل کند و با زبان طنز، زمینه‌های آشنایی شهروندان و مسوولان شهری را با دشواری‌های زیست در شهر تهران فراهم آورد.

همایش بین‌المللی «زندگی پیاده در شهر» عصر روز (16 اسفند) پس از جمع‌بندی نهایی و صدور منشور «زندگی پیاده در تهران» به کار خود پایان داد.

=========================================================

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز