امروز : سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403

shahre-hoshmand         

:::

در حاشیه هشتمین جشنواره سراسری کارتون حوزه هنری خراسان شمالی / محمدعلی رجبی : برگزاری مستمر و منظم جشنواره کاریکاتور خراسان شمالی الگوی سایر جشنواره‌ها است

__________________________________________

هنرمند برجسته کارتون و کاریکاتور گفت: برگزاری مستمر و منظم جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی، این جشنواره را به برندی جاافتاده و الگویی شایسته برای سایر جشنواره‌ها تبدیل کرده است. 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، محمدعلی رجبی، هنرمند برجسته کارتون و کاریکاتور با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، اظهار کرد: برگزاری مستمر و منظم این جشنواره، جایگاه والایی را برای حوزه هنری خراسان شمالی در کشور رقم زده است.

وی افزود: نظم و استمرار در برگزاری جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی آن را به برندی جاافتاده در حوزه کارتون و کاریکاتور کشور تبدیل کرده است.

رجبی خاطرنشان کرد: بسیار باارزش است که استانی غیر از پایتخت توانسته یک جشنواره تخصصی را با این شکل و کیفیت اجرا کند.

وی در ادامه با اشاره به راهکارهای تقویت جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی، اضافه کرد: برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از داوران و کارتونیست هایی مطرح و دارای مقام‌های ملی و بین‌المللی برای داوری آثار می‌تواند به تقویت جایگاه این جشنواره کمک کند.

این هنرمند کاریکاتور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی با موضوع اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: نقش کاریکاتور و تمامی رشته‌های هنری که می‌توانند پیامی را منتقل کنند در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار مؤثر است.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به‌عنوان مفهومی که بسیاری از افراد جامعه ما با این مفهوم و زیرشاخه‌های آن مأنوس نیستند نیاز به بازتعریف دارد.

رجبی تصریح کرد: از سوی دیگر هنرمندان و در رأس آنها هنرمندان هنرهای حوزه نمایشی و سینمایی و نیز تجسمی ازجمله کاریکاتوریست‌ها می‌توانند این موضوع را با زبان بهتر و طنز منتقل کنند و این بستر مناسبی است که مسئولان می‌توانند از آن برای انتقال پیام استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارسال اثر به جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، افزود: به نظرم هر هنرمند متعهدی باید خود را به انتقال مفاهیمی چون اقتصاد مقاومتی ملزم دانسته و در بحث اقتصاد کشور ورود پیدا کند که در این راستا می‌توان با شرکت در جشنواره و تولید آثاری که محتوای مورد نظر را انتشار می‌دهد، آن پیام و محتوا را به سایر افراد منتقل کرد.

 منبع

.............................................................

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز