امروز : سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403

shahre-hoshmand         

:::

در حاشیه هشتمین جشنواره سراسری کارتون حوزه هنری خراسان شمالی / مسعود ضیایی زردخشویی: جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی پتانسیل بین‌المللی شدن دارد

__________________________________________

هنرمند مطرح کاریکاتور کشور گفت: جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی به دلیل منظم بودن و عمل به تعهدات پتانسیل آن را دارد که در سطح بین‌المللی برگزار شود. 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، مسعود ضیایی زردخشویی، هنرمند مطرح کاریکاتور کشور، با استقبال از برگزاری هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، اظهار داشت: حیف است که چنین جشنواره‌ای منظم، متعهد و متداوم فقط در سطح ملی برگزار شود.

وی افزود: جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی به دلیل اینکه همیشه به تعهداتی که در فراخوان اعلام می‌کنند پایبند بوده و به‌خوبی به آن عمل می‌کند، توانسته اعتماد تمام هنرمندان کاریکاتوریست کشور را به خود جلب کند.

ضیایی اضافه کرد: به‌طور کلی جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی جزء جشنواره‌های خوب و مطرح کشور بوده و اگر در بخش داوری از داوران بین‌المللی استفاده شود و در بخش جوایز هم جوایز بیشتری در نظر گرفته شود کیفیت جشنواره افزایش می‌یابد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری هشتمین دوره این جشنواره با موضوع اقتصاد مقاومتی، با بیان اینکه کاریکاتور در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی مثل یک رسانه عمل می‌کند، ادامه داد: همیشه یکی از رسالت‌های مهم هنرهایی نظیر کاریکاتور که جنبه رسانه‌ای دارند آگاهی بخشی، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در مورد مسائل و دغدغه‌های روزمره کشور است.

ضیایی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که در دوره تحریم به آن پرداخته شده و چند سال متوالی شعار سال هم بوده اقتصاد مقاومتی است که کاریکاتور با زبانی ساده می‌تواند با تفهیم و تشریح این موضوع، بومی‌سازی و توجه به بهره‌وری بالا درزمینهٔ اقتصاد و صنعت در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی مؤثر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با دعوت از هنرمندان و هنرجویان عرصه کاریکاتور برای شرکت در این جشنواره، اظهار داشت: در دوره‌های قبل هنرمندان بسیاری با اشتیاق در جشنواره سراسری حوزه هنری خراسان شمالی شرکت کرده و آثار خوبی ارائه داده‌اند.

ضیایی افزود: با اینکه بیشتر هنرمندان عرصه کاریکاتور در جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی شرکت می‌کنند باز هم هنرمندان و هنرجویان را تشویق و دعوت می‌کنم تا در این جشنواره شرکت کنند.

 

منبع

.............................................................

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز