امروز : شنبه, 01 ارديبهشت 1403

shahre-hoshmand         

:::

در حاشیه هشتمین جشنواره سراسری کارتون حوزه هنری خراسان شمالی / محمود نظری: ضرورت استفاده از کارتونیست‌های فعال و روزآمد در داوری جشنواره کاریکاتور خراسان شمالی

__________________________________________

کارتونیست شایسته کشور با تأکید بر استفاده از کارتونیست‌های فعال و به‌روز برای داوری آثار جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، گفت: استفاده از کارتونیست های فعال و به‌روز برای داوری آثار جشنواره سطح کیفی و کمی جشنواره را ارتقا می‌دهد. 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، محمود نظری، هنرمند فعال در عرصه کاریکاتور در همدان، با استقبال از برگزاری هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، اظهار داشت: جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی یکی از رویدادهای مهم هنر کاریکاتور در سطح کشور است.

وی افزود: برگزاری منظم جشنواره و عمل به تعهداتی که در فراخوان اعلام می‌شود سبب شده تا جشنواره حوزه هنری خراسان شمالی تبدیل به یکی از رویدادهای مهم هنر کاریکاتور در کشور شود؛ به‌طوری که کارتونیست‌های تراز اول کشور همه‌ساله بهترین آثار خود را به این جشنواره ارسال می‌کنند.

نظری با ارائه راهکارهایی برای ارتقای سطح کمی و کیفی جشنواره کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، اضافه کرد: افزون بر استفاده از کارتونیست‌های فعال و به‌روز برای داوری آثار جشنواره، اضافه شدن بخش کارگاهی و سخت‌گیری و دقت بیشتر برای راه‌یابی آثار به بخش نهایی و کتاب، سبب ارتقا و خروجی بهتر و مفیدتر جشنواره می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی که برای هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی انتخاب شده است، به مسئولیت هنر به‌ویژه هنر کاریکاتور در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی پرداخت و تصریح کرد: امروزه زبان هنر و به‌ویژه هنر کارتون و کاریکاتور به‌عنوان تأثیرگذارترین ابزار برای انتقال مفاهیم به کار می‌رود.

نظری خاطرنشان کرد: به‌طور یقین قدرت زبان هنر کاریکاتور می‌تواند در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی تأثیر مثبتی داشته باشد؛ چراکه کاریکاتور یک زبان بین‌المللی بوده و در عین حال که موجز است ویژگی پیام‌رسانی هم دارد.

وی در ادامه با دعوت از هنرمندان و هنرجویان برای شرکت در جشنواره، اظهار داشت: معمولاً دوستان و کارتونیست‌های حرفه‌ای در این جشنواره شرکت می‌کنند؛ اما من هم برای هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره از تمام دوستان و هنرجویان دعوت می‌کنم تا در این جشنواره شرکت کنند.

هنرمند شایسته عرصه کاریکاتور با بیان اینکه در جشنواره شرکت می‌کند، افزود: من از نخستین دوره جشنواره تا امسال در همه جشنواره‌های کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی یا به‌عنوان شرکت‌کننده و یا به‌عنوان داور حضور داشته‌ام و امسال هم این روند ادامه دارد.

گفتنی است، مهلت ارسال آثار به جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی با موضوع اقتصاد مقاومتی و شعار «همه مسئولیم» که قبلاً 20 مردادماه اعلام شده بود به مدت یک هفته و تا 27 مردادماه تمدید شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار برای شرکت در جشنواره به سایت جشنواره به نشانی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید مراجعه کنند.

 

منبع

.............................................................

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز