امروز : چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403

shahre-hoshmand         

:::

در حاشیه هشتمین جشنواره سراسری کارتون حوزه هنری خراسان شمالی / احمدرضا سهرابی: نظم موجود در جشنواره کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی ستودنی است

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
هنرمند فعال کاریکاتور کشور با بیان اینکه با توجه به پیشینه برگزاری جشنواره‌ها، خراسان شمالی در کنار تهران و تبریز به قطب کارتون و کاریکاتور کشور تبدیل شده است، گفت: نظم موجود در جشنواره کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی مثال‌زدنی و ستودنی است.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، احمدرضا سهرابی، هنرمند مطرح عرصه کاریکاتور در شیراز، با استقبال از برگزاری هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، اظهار داشت: حوزه هنری خراسان شمالی همیشه در برگزاری جشنواره‌های ملی و بین‌المللی پیشگام بوده که این مهم برخاسته از بینش و تدبیر مدیران فرهنگی این استان است.
وی افزود: همت و پشتکار هنرمندان حوزه هنری خراسان شمالی به‌ویژه عباس ناصری، هنرمند برجسته، فعال و توانمند عرصه کاریکاتور در خراسان شمالی سبب غبطه من و هنرمندان سایر استان‌ها می‌شود؛ چراکه بدون هیچ ادعایی در راستای اعتلای هنر کاریکاتور گام برمی‌دارند.
سهرابی نظم موجود در جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی را زیبا و ستودنی برشمرد و اضافه کرد: برخی از جشنواره‌ها در مسیر برگزاری، تعهدات خود را فراموش کرده یا زیر پا می‌گذارند و به تعهدات مالی و جوایز فراخوان پایبند نیستند؛ اما حوزه هنری خراسان شمالی همیشه بر پایه فراخوانی که اعلام کرده به تعهدات خود با نظم و احترام به هنرمندان عمل می‌کند.
وی ادامه داد: این روند منظم جشنواره که خیلی سریع کتاب جشنواره را چاپ کرده و برای هنرمندان ارسال می‌کنند و حتی پیگیری می‌کنند که آیا کتاب جشنواره به دست کاریکاتوریست‌ها رسیده است یا خیر، بسیار جذاب و دل‌نشین است و در ذهن هنرمند حک می‌شود؛ به طوری که هنرمندان بیشتر به شرکت در جشنواره ترغیب می‌شوند.
دبیر سرویس خبر روزنامه عصر مردم شیراز با بیان اینکه افزون بر اینکه در جشنواره شرکت می‌کنم شرکت در جشنواره را به تمام دوستان و هنرمندان هم پیشنهاد می‌دهم، تصریح کرد: به دلیل تجربه ذهنی مثبتی که نسبت به این جشنواره دارم شرکت در جشنواره را به تمام هنرمندان پیشنهاد کرده و خودم هم با افتخار در این جشنواره شرکت می‌کنم.
سهرابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی که برای هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی انتخاب شده است، به مسؤولیت هنر به‌ویژه هنر کاریکاتور در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی پرداخت و خاطرنشان کرد: کاریکاتور هنر متعهدی بوده و در مقابل مردم، جامعه و کشور با تمام توان به تعهدات خود عمل می‌کند.
وی یادآور شد: به عنوان مثال زمانی که کاریکاتوریست‌های دانمارکی به مقدسات ما اهانت کردند هنرمندان کاریکاتوریست ایرانی در پاسخ به اهانت و بی‌حرمتی که به دین مقدس اسلام شده بود پیشگام بوده و با زبان برنده کاریکاتور رسالت خود را انجام دادند.
سهرابی اظهار داشت: به طور یقین کاریکاتور تعهد و رسالتی را که درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی بر عهده دارد، با زبان طنز و نقد سازنده به نحو احسن ایفا می‌کند.

.............................................................

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز