امروز : جمعه, 07 ارديبهشت 1403

shahre-hoshmand         

:::

در حاشیه هشتمین جشنواره سراسری کارتون حوزه هنری خراسان شمالی / علیرضا پاکدل: ضرورت استفاده از کارتونیست‌های جوان در داوری جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

هنرمند کارتون و کاریکاتور کشور با تأکید بر استفاده از ظرفیت کاریکاتوریست‌های جوان‌تر در داوری جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، گفت: توجه به ظرفیت‌های جوان عرصه کاریکاتور، استفاده از تیم داوری حرفه‌ای‌تر و جوان‌تر سبب ارتقای جشنواره می‌شود. 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، علیرضا پاکدل، هنرمند مطرح کارتون و کاریکاتور خراسان رضوی، با استقبال از برگزاری هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، اظهار داشت: جشنواره کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی جشنواره‌ای کاملاً استاندارد بوده و با توجه به ظرفیت و امکانات موجود در استان جشنواره‌ای حرفه‌ای محسوب می‌شود.

وی افزود: در این سال‌ها حوزه هنری خراسان شمالی جشنواره‌های خوبی از لحاظ کیفیت، عمل به تعهدات جشنواره، اسکان و رسیدگی به برگزیدگان و برخورد مجریان و مسئولان جشنواره با شرکت‌کننده‌ها برگزار کرده و هر دوره هم نسبت به دوره قبل رو به پیشرفت داشته است.

پاکدل اضافه کرد: خراسان شمالی و شهر بجنورد از لحاظ برگزاری جشنواره کاریکاتور یکی از مهم‌ترین شهرهای کشور بوده و برای تمام هنرمندان عرصه کاریکاتور شهر شناخته‌شده‌ای است؛ به همین دلیل شرکت در جشنواره‌های آن برای هنرمندان عرصه کاریکاتور اولویت مهمی است که به هیچ عنوان از دست نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه منظم برگزار کردن جشنواره برای هر شهر و استان یک حسن محسوب می‌شود، ادامه داد: برگزاری منظم جشنواره در خراسان شمالی نشان می‌دهد که مسئولان فرهنگی و حوزه هنری استان دغدغه مناسبی نسبت به هنر کارتون و کاریکاتور دارند، به‌ویژه عباس ناصری که از کارتونیست های مطرح کشور بوده و همیشه تلاش می‌کند چراغ جشنواره کاریکاتور در خراسان شمالی روشن بماند.

 پاکدل با اشاره به موضوع جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی که اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: پیگیری دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب وظیفه هنرمندان است و کاریکاتور هم به‌عنوان شاخه‌ای از هنر به دلیل زبان ساده و شیرین و گاهی تلخ می‌تواند خیلی از مفاهیم و موضوعات مرتبط با اقتصاد مقاومتی را به مخاطب انتقال دهد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا هنرمندان کاریکاتور می‌توانند در مورد این موضوع کنکاش کرده، بخش‌های گوناگون آن را بررسی کنند و با نگاه تحقیقاتی جنبه‌های گوناگون آن را در فضاهای گوناگون کشف کرده و از طریق کاریکاتور به مسئولان و مردم انتقال دهند.

پاکدل در ادامه با تأکید بر استفاده از ظرفیت کاریکاتوریست‌های جوان‌تر در داوری جشنواره برای ارتقای جشنواره، تصریح کرد: با اینکه این جشنواره در هر دوره نسبت به دوره قبل از نظر کیفیت رشد داشته است؛ اما اگر جوایز نسبت به دوره‌های قبل ارتقا یابد و در حوزه داوری هم از ظرفیت‌های جوان‌تر استفاده شود جشنواره‌ای مثال‌زدنی و بی‌نظیر می‌شود.

وی با بیان اینکه به طور یقین شرکت در این جشنواره را به دیگر هنرمندان پیشنهاد می‌دهم، افزود: این جشنواره به دلیل برگزاری خوب و استقبال بی‌نظیر در طی هفت دوره گذشته جایگاه خود را در بین هنرمندان تثبیت کرده و هنرمندان حتماً در آن شرکت می‌کنند.

هنرمند مطرح عرصه کارتون و کاریکاتور از مشهد با اشاره به اینکه در همه دوره‌های گذشته جشنواره شرکت کرده است، گفت: اگر مشکلی پیش نیاید و شرایط کاری خوب باشد حتماً در جشنواره شرکت می‌کنم؛ چراکه به نظر من شرکت کردن در جشنواره به‌نوعی حمایت کردن از جشنواره بوده و سبب ارتقای انگیزه متولیان آن برای برگزاری دوره‌های بعدی جشنواره خواهد شد.

منبع

.............................................................

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز