امروز : سه شنبه, 28 فروردين 1403

shahre-hoshmand         

:::

در حاشیه هشتمین جشنواره سراسری کارتون حوزه هنری خراسان شمالی / احسان گنجی: کارتونیست ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی پویاتر شوند

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

کارتونیست بین‌المللی کشور با اشاره به برگزاری هشتمین دوره جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی با موضوع اقتصاد مقاومتی، گفت: کارتونیست ها می‌توانند در حوزه اقتصاد مقاومتی فعال‌تر و پویاتر باشند؛ چراکه هنر کاریکاتور نسبت به سایر هنرها صراحت و گیرایی بیشتری دارد. 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، احسان گنجی، کارتونیست، روزنامه‌نگار و وب‌نویس اهل کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، اظهار کرد: برگزاری جشنواره منجر به تبادل نظر و کشف استعدادهای ناب می‌شود.

وی اضافه کرد: معرفی داوران جشنواره قبل از پایان مهلت ارسال آثار به هنرمندان انگیزه بیشتری داده و سبب می‌شود آنها با آگاهی، بینش درست و رغبت بیشتری در جشنواره شرکت کنند.

این هنرمند افزود: با معرفی داوران جشنواره، کاریکاتوریست‌ها مورد احترام دبیران جشنواره قرار گرفته و از نظر فنی هم تأثیر بسیار زیادی در روند ارسال آثار دارد؛ چراکه گاهی هنرمندان ترجیح می‌دهند آثار آنها توسط داورانی مورد سنجش کیفی قرار گیرد که به اندازه کافی تخصص داشته باشند یا طبق سلیقه و نظر شخصی یک داور را قبول نداشته باشند؛ در این صورت طبق اراده و میل شخصی خود برای شرکت در جشنواره تصمیم می‌گیرند.

گنجی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌ها همیشه برای هنرمندان نتایج مفیدی به همراه دارد، اضافه کرد: صرف برگزاری جشنواره کافی نیست، اگر آثار ارائه شده در جشنواره را به کتاب تبدیل کرده و به‌صورت مکتوب در نشریات و رسانه‌ها منتشر کنند و به این طریق پیام اصلی جشنواره و آثار تولیدی را به مخاطب اصلی آن که مردم هستند انتقال دهند جشنواره شایسته‌ای خواهیم داشت.

وی ادامه داد: من در دو دوره جشنواره شرکت کردم و از نظر انتقال مفاهیم به مردم عام باید گفت جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی که دبیر آن عباس ناصری، کارتونیست مطرح کشور است توانسته آثار غنی را جمع‌آوری کرده و به‌صورت مکتوب به دست مخاطبان برساند.

گنجی با اشاره به اینکه موضوع هشتمین دوره جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی «اقتصاد مقاومتی» است، گفت: اقتصاد مقاومتی یک سیاست کلی و عام‌المنفعه در کشور است که اگر با موفقیت اجرا شود منفعت اقتصادی بسیاری برای همه مردم، نهادهای دولتی و عمومی دارد.

این هنرمند کارتونیست تصریح کرد: در این راستا هنرمندان تمام رشته‌ها وظیفه دارند در این حوزه فعالیت کرده و برای تحقق کامل اقتصاد مقاومتی در جامعه گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان عرصه کاریکاتور می‌توانند در حوزه اقتصاد مقاومتی فعال‌تر و پویاتر باشند؛ چراکه هنر کاریکاتور نسبت به سایر هنرها صراحت و گیرایی بیشتری دارد، انتقال مفهوم در کاریکاتور سرعت بالایی است و در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هم از کاریکاتور. بازخوردهای بیشتری مشاهده می‌کنیم.

گنجی، اظهار داشت: به دلیل اینکه موضوع جشنواره موضوع چالش‌برانگیزی است و از جنبه‌های گوناگون باید به آن پرداخته شود من شرکت در این جشنواره را به تمام دوستان، هنرجویان و هنرمندان پیشنهاد می‌کنم.

به گفته وی شاید در فرایند تولید و ارسال اثر توسط هر کدام از هنرمندان جنبه پوشیده و نکات خاصی از موضوع کشف و نمایان شود و کمک کند تا چشم مسئولان و متصدیان امر باز شود.

منبع

.............................................................

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز