امروز : جمعه, 31 فروردين 1403

shahre-hoshmand         

:::

در حاشیه هشتمین جشنواره سراسری کارتون حوزه هنری خراسان شمالی / شهرام رضایی: کاریکاتور راحت‌ترین راه برای بیان ایده‌ها، اندیشه‌ها و افکار است

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

کارتونیست برجسته کشور گفت: کاریکاتور به دلیل بین‌المللی بودن، عدم نیاز به ترجمه و قابل درک و فهم بودن در جای‌جای دنیا، راحت‌ترین راه برای بیان ایده‌ها، اندیشه‌ها و افکار است. 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، شهرام رضایی، کاریکاتوریست، گرافیست و مدرس هنر در استان اردبیل، با بیان اینکه برگزاری هشتمین جشنواره سراسری حوزه هنری خراسان شمالی افتخار بزرگی برای استان خراسان شمالی است، اظهار داشت: اینکه حوزه هنری خراسان شمالی و به‌ویژه عباس ناصری هنرمند مطرح عرصه کاریکاتور در خراسان شمالی توانسته‌اند جشنواره را به مدت هفت دوره به‌صورت متوالی برگزار کنند، نکته مثبت این جشنواره است.

وی افزود: حوزه هنری خراسان شمالی با برگزار کردن این جشنواره در هر دوره توانسته کاریکاتوریست‌های بسیاری را جذب کرده، افکار و اندیشه‌های کاریکاتوریست‌ها را به نفع هدف جشنواره به کار گرفته و درنتیجه اهدافی را که دنبال می‌کنند به دست آورند که این نکته هم از نقاط قوت جشنواره است.

رضایی اضافه کرد: حوزه هنری خراسان شمالی با برگزاری هفت دوره جشنواره سراسری کاریکاتور به‌صورت متوالی افزون بر اینکه توانسته بودجه‌ای برای کار فرهنگی از مرکز جذب کند در سطح استان هم کار فرهنگی شاخصی انجام داده و نتایج بسیاری برای خراسان شمالی به ارمغان آورده است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری هشتمین دوره جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی با موضوع اقتصاد مقاومتی، مسؤولیت هنر کاریکاتور در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی را مهم ارزیابی و تصریح کرد: افکار و اندیشه‌ها با زبان کاریکاتور خیلی راحت‌تر بازگو شده و به‌طور یقین بیان مفاهیم در قالب کاریکاتور تأثیر بسیاری بر مخاطب می‌گذارد تا اینکه به‌صورت فرمایشی و دستوری بیان شود.

رضایی که مدرس دانشگاه در رشته طراحی و تصویرسازی هم است، ادامه داد: با زبان هنر به‌ویژه هنر کاریکاتور که به‌صورت بین‌المللی قابل‌فهم است می‌توان راحت‌تر و سریع‌تر معایب، افکار، اندیشه‌های مثبت و مفاهیمی که سبب تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه می‌شود را بازگو کرد.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی با روند رو به پیشرفت و خوبی که دارد اگر در داوری آثار هنرمندان هم دقت بیشتری داشته باشد، به‌طور یقین کاریکاتوریست‌های بیشتری در آن شرکت می‌کنند؛ زیرا برخی مواقع احساس می‌شود داوری‌ها در این جشنواره بیشتر به‌صورت مصلحتی است تا هنری.

رضایی اظهار داشت: با توجه به ارزیابی من از حضور در چند دوره گذشته جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی، به نظر من در این جشنواره بیشتر آثار معمولی را قبول می‌کنند و آثار قوی‌تر حذف می‌شوند؛ اما با این حال این جشنواره جزء مسابقاتی است که هنرمندان بسیاری برای شرکت در آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

طراح، نقاش و کارتونیست اردبیلی افزود: من هم به دلیل اینکه حوزه هنری خراسان شمالی و دیگر دوستان برای برگزاری این جشنواره زحمت زیادی کشیده‌اند، در جشنواره شرکت کرده و یک یا دو اثر به این رویداد هنری ارسال می‌کنم.

منبع

.............................................................

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز