امروز : جمعه, 31 فروردين 1403

shahre-hoshmand         

:::

 

در حاشیه هشتمین جشنواره سراسری کارتون حوزه هنری خراسان شمالی / مصطفی ستاریان: اعتبار جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی نظم و تعهد آن است

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

هنرمند کارتونیست اصفهانی گفت: نظم جشنواره کاریکاتور خراسان شمالی، تعهد آن به تمامی شرایط موجود در فراخوان و اجرای دقیق و کامل همه مفاد و تعهدات آن، به این جشنواره اعتبار ویژه‌ای بخشیده است. 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، مصطفی ستاریان، هنرمند کارتونیست کشور و از اعضای خانه کاریکاتور اصفهان با اشاره به برگزاری هشتمین دوره جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، اظهار داشت: اینکه این جشنواره به‌صورت منظم برگزار می‌شود و متولیان آن به قول و تعهد موجود در فراخوان بها می‌دهند اعتبار و ارزش کار را بالا برده و سبب امیدواری هنرمندان و خلق آثار بدیع از سوی آن‌ها می‌شود.

وی با تشکر و قدردانی از تلاش‌های بی‌بدیل عباس ناصری، کارتونیست فعال کشور و دبیر جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی، افزود: جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی با پیگیری موضوعات و دغدغه‌های به‌روز جامعه و رهبر معظم انقلاب یکی از جشنواره‌های منظم و پویای کشور است که با استفاده از زبان هنر با مردم ارتباط برقرار می‌کند.

ستاریان در ادامه با اشاره به برگزاری هشتمین دوره جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی با موضوع اقتصاد مقاومتی به مسئولیت هنر به‌ویژه هنر کاریکاتور در راستای تحقق این مهم پرداخت و گفت: هنر کاریکاتور به دلیل اینکه با مردم راحت ارتباط برقرار می‌کند و بدون اینکه کلامی رد و بدل شود تأثیرگذاری بالایی دارد، در حوزه اقتصاد مقاومتی هم سبب افزایش بینش مردم و ارتباط بهتر و راحت‌تر آنها با این موضوع می‌شود.

وی با بیان اینکه هنر کاریکاتور و درک آن فقط مختص طبقه روشنفکر نیست، تأکید کرد: کاریکاتور با زبان شوخی، هشداردهنده و گاهی گزنده خود روی همه مردم تأثیر می‌گذارد و طبقات پایین و متوسط جامعه هم با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

ستاریان با مثبت ارزیابی کردن برگزاری هفت دوره جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی، گفت: من از اولین دوره برگزاری جشنواره کاریکاتور خراسان شمالی پیگیر آن بودم و چند دوره هم شرکت کردم که به نظر من این جشنواره با اقدامات مثبت خود هنرمندان را وادار به خلق آثار خوب و ماندگار می‌کند. 

وی با دعوت از هنرمندان کاریکاتوریست برای شرکت در این جشنواره ملی، خاطرنشان کرد: البته این جشنواره یک جشنواره ناشناخته نبوده و در بین جامعه هنری به‌ویژه کاریکاتوریست‌ها جا افتاده است؛ به همین دلیل قاطبه هنرمندان کارتون و کاریکاتور کشور در این جشنواره شرکت می‌کنند.

ستاریان با بیان اینکه به هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی اثر ارسال می‌کند، ادامه داد: من در چند دوره این جشنواره شرکت کرده و دو دوره هم مقام کسب کرده‌ام و در این دوره هم حتماً شرکت می‌کنم.

گفتنی است، هشتمین جشنواره سراسری حوزه هنری خراسان شمالی با موضوع اقتصاد مقاومتی و شعار «همه مسئولیم» شهریورماه امسال برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار تا 20 مردادماه سال جاری است.

همه مسئولیم برای مبارزه با مفاسد اقتصادی، همه مسئولیم برای خرید و حمایت از کالای داخلی باکیفیت، همه مسئولیم برای مبارزه با قاچاق کالا، همه مسئولیم برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی، همه مسئولیم به‌ویژه کارآفرینان، جوانان و نخبگان برای رونق تولید، اشتغال و اقتصاد، همه مسئولیم برای مبارزه با واردات کالاهایی که در داخل به قدر کافی تولید می‌شود و سایر موضوعات مرتبط محورهای هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی هستند.

منبع

.............................................................

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز