امروز : پنج شنبه, 09 فروردين 1403

shahre-hoshmand         

:::

خراسان شمالی صاحب خانه کاریکاتور می شود

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

اختصاصی:

رییس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: همزمان با برگزاری آیین اختتامیه هفتمین دوره جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری استان، نخستین خانه کاریکاتور خراسان شمالی در بجنورد راه‌اندازی می‌شود. 

وحید نمازی، رییس حوزه هنری استان، از راه‌اندازی خانه کاریکاتور خراسان شمالی خبر داد و افزود: نخستین خانه کاریکاتور استان، شنبه، بیست و هفتم شهریورماه جاری همزمان با برگزاری آیین اختتامیه هفتمین دوره جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه خانه کاریکاتور استان دارای دفتر و کارگاه تولید اثر بوده و فعلاً در مجموعه حوزه هنری مستقر شده است، اضافه کرد: برای تداوم و تقویت خانه کاریکاتور خراسان شمالی نیازمند حمایت سایر دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان هستیم.

نمازی ساماندهی هنرمندان کاریکاتوریست، توجه جدی به هنرمندان بومی استان، شناسایی، استعدادیابی و پرورش و آموزش هنرمندان رشته کارتون و کاریکاتور، برگزاری دوره‌های مستمر آموزشی، برپایی ورک‌شاپ و کارگاه‌های تخصصی کارتون و کاریکاتور، برگزاری نمایشگاه و جشنواره و افزایش توجه به کاریکاتور و هنرمندان این رشته را برخی از اهداف راه‌اندازی خانه کاریکاتور خراسان شمالی ذکر کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زبان هنر یکی از بهترین ابزارها برای انتقال ماندگار مفاهیم و اصلاح امور است، ادامه داد: در این میان کاریکاتور به‌عنوان هنر تلنگر و هشدار، افزون بر اینکه با طنز و طنازی سروکار دارد، حالت انتقادی هم داشته و می‌تواند نقش اصلاحی ویژه‌ای داشته باشد.

نمازی با بیان اینکه در این رابطه با حمایت حوزه هنری خراسان شمالی از هنر و هنرمندان کاریکاتور، اکنون کاریکاتور به برند و شاخص این استان تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: چند سال پیش کاریکاتور حرفه‌ای در خراسان شمالی تنها به چند هنرمند محدود بود؛ اما امروز به همت همان هنرمندان، رشته کاریکاتور در خراسان شمالی به جریان رو به رشدی تبدیل شده و وضعیت مناسبی دارد هرچند که همین جایگاه هم مطلوب و نقطه آرمانی ما نیست.

وی با اشاره به ظرفیت‌های هنر کارتون و کاریکاتور و هنرمندان فعال این رشته در استان، اظهار کرد: امسال در جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی حدود 60 اثر از 15 کارتونیست بومی استان ارسال شد که این موضوع نشان‌دهنده جایگاه کاریکاتور در خراسان شمالی است.

نمازی با بیان اینکه اکنون حدود 20 هنرمند کارتونیست به‌صورت حرفه‌ای در استان فعالیت می‌کنند، افزود: شمار جایزه‌هایی که این هنرمندان در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی کسب کرده‌اند و دعوت آنها به برنامه‌های ملی رشته کارتون و کاریکاتور نشان از جایگاه این هنر در استان دارد اما امید می‌رود با راه‌اندازی خانه کاریکاتور خراسان شمالی، جایگاه هنر و هنرمندان این رشته در استان بیش از این ارتقا یابد.

 

.............................................................

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز