امروز : پنج شنبه, 30 فروردين 1403

shahre-hoshmand         

:::

 

فرزانه وزیری تبار: جشنواره کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی اعتماد هنرمندان کشور را جلب کرده است

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

مصاحبه اختصاصی

برنده چند دوره جشنواره کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی گفت: این جشنواره با وجود محدودیت امکانات، موفق شده با اقدام مسئولانه و شایسته، اعتماد هنرمندان کارتونیست کشور را جلب کند. 

وزیری تبار با اشاره به برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری کاریکاتور با موضوع «نفوذ» ، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره ازجمله برنامه‌های مناسب بخش کارتون و کاریکاتور در کشور است.

وی افزود: جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی که هفت دوره آن به‌صورت متوالی برگزار شده، یکی از جشنواره‌های موفق هنری در کشور است که با وجود محدودیت امکانات، به‌صورت مسئولانه و شایسته برگزار شده و توانسته اعتماد هنرمندان کارتون و کاریکاتور کشور را جلب کند.

وزیری تبار در ادامه با اشاره به اینکه کارتون هنر طنز و مبالغه است که در پس این دو، گاه مفهومی را به نقد کشانده و گاه راهکاری را ارائه می‌دهد، اضافه کرد: با توجه به نقش و تأثیر این هنر در اصلاح امور فرهنگی و اجتماعی لازم است توجه و حمایت نسبت به رشته کاریکاتور در کشور افزایش یابد.

وی با اشاره به جایگاه هنر کاریکاتور در کشور، اظهار کرد: ایران هنرمندان باذوق و باسلیقه زیادی در رشته کاریکاتور دارد که با پشتکار و خلاقیت فعالیت‌های ملی و بین‌المللی دارند و این روند باعث شده تا هنر کارتون و کاریکاتور ایران بیش از پیش شهرت جهانی پیدا کند.

وزیری تبار همچنین به مشکلات موجود در این حوزه هم اشاره کرد و گفت: هنرمندان کارتونیست کشور با مشکلات متعددی روبرو هستند اما مداومت و پافشاری آنها برای حل مسئله مشکلات را کمرنگ‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه این پافشاری مستلزم حضور و اتحاد پررنگ هنرمندان در این زمینه است، خاطرنشان کرد: در این راستا نهادهای محدودی ازجمله خانه کاریکاتور و حوزه هنری سالانه با برگزاری نمایشگاه و جشنواره، از کارتونیست‌ها حمایت می‌کنند اما هنرمندان این رشته انتظار دارند با توجه به کمیت و کیفیت فعالیت و شمار کارتونیست‌های فعال، حمایت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از کارتون و کاریکاتور هم بیشتر و بهتر شود.

 

.............................................................

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز