امروز : سه شنبه, 28 فروردين 1403

shahre-hoshmand         

:::

 

مسعود ضیایی زرد خشویی : کاریکاتور ابزار مناسبی برای توسعه فرهنگی جامعه است

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

مصاحبه اختصاصی/

داور هفتمین جشنواره سراسری کاریکاتور «نفوذ» با تأکید بر حمایت بیشتر از هنرمندان این رشته، افزود: کارتون و کاریکاتور با دارا بودن کارکردهای آموزشی و فرهنگ‌سازی، می‌تواند نقش مهمی در راستای توسعه فرهنگی جامعه ایفا کند. 

مسعود ضیایی، داور هفتمین جشنواره سراسری کاریکاتور با موضوع «نفوذ» با قدردانی از مسئولان حوزه هنری خراسان شمالی، گفت: برگزاری هفت دوره متوالی جشنواره سراسری کاریکاتور به میزبانی این استان، نشان‌دهنده جایگاه و اهمیت هنر کاریکاتور در خراسان شمالی است.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی به سمت تبدیل شدن به پایتخت کاریکاتور کشور می‌رود، اظهار کرد: اکنون بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی از نظر میزبانی جشنواره‌های کارتون و کاریکاتور بعد از تهران و تبریز در رده سوم کشور قرار دارد اما با توجه به فعالیت مناسب و برگزاری جشنواره‌های شایسته، اکنون به‌عنوان مرکز جشنواره کاریکاتور کشور مشهور شده است.

ضیایی با اشاره به اینکه خراسان شمالی کارتونیست‌های مطرحی دارد که در سطح کشور شاخص هستند، اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های هنری فراوان این استان، انتظار می‌رود حمایت مسئولان و مدیران استانی و کشوری هم، از هنرمندان کارتونیست خراسان شمالی افزایش یابد.

وی همچنین با تأکید بر حمایت بیشتر از هنرمندان رشته کاریکاتور در سطح کشور، افزود: کارتون و کاریکاتور با دارا بودن کارکردهای آموزشی و فرهنگ‌سازی، می‌تواند نقش مهمی در راستای توسعه فرهنگی جامعه ایفا کند.

داور هفتمین جشنواره سراسری کاریکاتور «نفوذ» در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمیت و کیفیت آثار ارسالی به این جشنواره، اظهار کرد: جشنواره نفوذ موضوع ناب و منحصربه‌فردی داشت و به همین دلیل نیز تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره قابل‌توجه بود.

وی با بیان اینکه درمجموع 546 اثر از سوی 177 هنرمند از 27 استان مختلف کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود، افزود: آثار ارسالی به این جشنواره از سطح کیفی مناسبی برخوردار بوده و دست هیأت داوران برای انتخاب 13 اثر برتر باز بود.

ضیایی با اشاره به تکنیک‌های به کار رفته در آثار هنری ارسالی به جشنواره سراسری کاریکاتور «نفوذ»، خاطرنشان کرد: غالب آثار ارسالی به این جشنواره به‌صورت دستی طراحی شده بود و تعدادی هم به‌صورت دیجیتال و یا ترکیبی کار شده بودند؛ اما در هر صورت بسیاری از این آثار ایده‌های ناب و خلاقانه داشتند.

وی در مورد نحوه انتخاب آثار برتر جشنواره «نفوذ»، گفت: هیأت داوران با در نظر گرفتن محورهای جشنواره، آثار ارسالی را بر اساس تکنیک‌ها، کیفیت آثار و سایر شاخص‌های هنری طی چهار مرحله داوری و درنهایت 13 اثر برتر شامل سه اثر برگزیده و 10 اثر شایسته تقدیر را انتخاب کردند.

 .............................................................

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز