امروز : سه شنبه, 28 فروردين 1403

shahre-hoshmand         

:::

 

نشست هماهنگي ششمين سالانه جشنواره سراسري کاريکاتور " ايران آينده " با حضور داوران جشنواره برگزار شد

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

به گزارش روابط عمومي حوزه هنري خراسان شمالي، نشست هماهنگي جشنواره کاريکاتور " ايران آينده " با حضور رئيس و معاونت فرهنگي و هنري حوزه هنري استان و بهمن عبدي،مسعود ضيايي، داود يار احمدي، عباس ناصري و محمد علي رجبي در محل اتاق جلسات اين حوزه برگزار شد.

ميثم مرادي بيناباج، رئيس حوزه هنري استان ضمن خوشامدگويي به داوران جشنواره گفت: اين جشنواره تبييني و ترويجي است و از حيث موضوع با بقيه جشنواره‌ها متفاوت مي‌باشد.

وي افزود: ششمين سالانه جشنواره سراسري کاريکاتور با انتخاب اعضاء دبيرخانه و با تاييد حوزه هنري مرکز با موضوع ايران آينده انتخاب شد و در اين دوره حوزه هنري کشور و معاونت امور قواي مجمع تشخيص مصلحت نظام به شکل معنوي در کنار اين جشنواره حضور دارند.

مرادي گفت: اميد است با دست پر و در شان کاريکاتوريست‌هاي کشور، ايران آينده را از نگاه کاريکاتور ترسيم کنيم و يک ايران متعالي در همه بخش‌ها در قالب هاي هنري توليد و به مخاطب عرضه کنيم.

رئيس حوزه هنري استان عنوان کرد: جشنواره اساسا راه تعالي کاريکاتور نيست و اميد است زماني برسد که مطبوعات و رسانه با چاپ آثار هنرمندان به بالندگي هنر کاريکاتور در تمامي جهات ياري برسانند.

مرادي در پايان اظهار داشت: داوران نيز در کنار جشنواره به بهتر ديده شدن و بهتر منعکس شدن اين جشنواره چه از بعد رسانه و چه در بخش‌هاي ديگر مي‌توانند تاثير گذار باشند.

بهمن عبدي، پيشکسوت و از چهره‌هاي شاخص عرصه کاريکاتور نيز در اين نشست گفت: حوزه هنري خراسان شمالي با برگزاري مستمر اين جشنواره وظيفه سنگيني را در رشد اين هنر به دوش مي‌کشد .

داود ياراحمدي رئيس حوزه هنري سمنان و از ديگر داوران اين جشنواره عنوان کرد: نسل جديد با استفاده از ابزارهاي نوين از جمله قلم نوري از خلق آثار ناب کاريکاتور فاصله گرفته‌اند لذا با الگو سازي در بحث خطي سازي کاريکاتور باعث کم شدن هراس نسل جوان از توليد اين آثار شويم.

عباس ناصري دبير هنري جشنواره نيز گفت: به نسبت سختي موضوعي که وجود داشت آثار بسيار خوبي به جشنواره ارسال شده است و اميد است با توجه به تجارب داوران آثار شايسته‌اي حائز رتبه شده و به بخش نمايشگاه راه پيدا کنند .

منبع: آرت بجنورد

 

 .............................................................................................................................

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز