امروز : پنج شنبه, 09 فروردين 1403

shahre-hoshmand         

92/06/30= = = = = = = = مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور: برگزاری جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی ظرفیت بین المللی شدن را دارد

 

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور: برگزاری جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی ظرفیت بین المللی شدن را دارد

====================================================

برگزاری آیین اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی بهانه ای شد تا با مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور که در اختتامیه این جشنواره حضور داشت در رابطه با این ظرفیت های جشنواره و برنامه های حوزه هنرهای تجسمی در سال جاری گفتگوی اختصاصی انجام دهیم

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور در پاسخ به اولین سوال روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی مبنی بر اینکه با توجه به جهانی بودن هنر کاریکاتور و ارتباط خوب هنرمندان کارتون و کاریکاتوریست کشورایران با جهان آیا جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی ظرفیت بین المللی شدن را دارد، می گوید: برگزاری جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی ظرفیت بین المللی شدن را دارد اما برای تحقق این امر نیاز به ارتقاء کیفیت جشنواره و رفع مشکلات و رسیدن به حد مطلوب است.

مرتضی گودرزی دیباج جشنواره کاریکاتور خراسان شمالی را یکی از نقاط قوت و امید حوزه هنری کشور می داند و اظهار می دارد: جایگاه واقعی برگزاری جشنواره سراسری کاریکاتور در خراسان شمالی است زیرا استعداد و ظرفیت های لازم به لحاظ فرهنگی در این استان وجود دارد.

وی در رابطه با نقش جشنواره در ارتقای هنر کاریکاتور خاطر نشان می کند: این جشنواره نقش موثر فرهنگی خود را در عرصه فرهنگ و هنر پیدا کرده و فقط باید به همراه گسترده شدن آن تعمیق جشنواره را در دستور کار قرار دهیم.

وی اذعان می دارد: آینده درخشانی در انتظار جشنواره کاریکاتور است و این هنر با برگزاری جشنواره ها این فرصت را پیدا می کند تا در کنار دیگر رشته ها جایگاه خود را پیدا کند.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا آماری از تعداد هنرمندان تجسمی در کشور موجود است ، می گوید: متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم آماری از این هنرمندان تهیه کنیم و اولین شرط تهیه آمار مشارکت نهاد ملی است ولی باز هم اعلام آمادگی برای اجرای آن داریم.

وی همچنین درخصوص برنامه های مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور به خبرنگار ما می گوید: برگزاری جشنواره هنرهای جوان، جلسات نقد و بررسی با حضور هنرمندان استانی ،فعالیت مجله تخصصی، چاپ و تالیف چند کتاب پژوهشی وبرگزاری نمایشگاه های مستمر از جمله برنامه های این مرکز در سال جاری است.

وی یاد آور می شود : همچنین به منظور معرفی هنرهای تجسمی کشور و هنرمندان این حوزه برگزاری نمایشگاههای هنرهای تجسمی در خارج از کشور به شرط تامین اعتبار در دستور کار این حوزه قرار دارد.

گودرزی راه اندازی مرکز ارزشیابی آثار هنری با هدف کمک به جامعه ‌هنری کشور را از دیگر برنامه های این حوزه درسال جاری عنوان می کند و می گوید: این مرکز از دستگاه‌های رسمی و دولتی و غیردولتی و خصوصی تشکیل شده است که طی فعالیت خود بتواند نقش کارشناسی آثار هنری را در همه جنبه‌ها اعم از تشخیص، قیمت‌گذاری و مشاوره انجام دهد.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشورهمچنین در پاسخ به این سوال که چرا هنرهای تجسمی نسبت به دیگر هنرها کمتردر کشور دیده و مطرح می شود، می گوید: بخشی از این مشکل به جامعه هنری و بخشی به حوزه سیاست گذاری و برنامه ریزی برمی گردد و متاسفانه به دلیل عدم آشنایی تبیین لازم در بین سیاست گذارن در این حوزه انجام نگرفته است.

گودرزی دیباج ادامه می دهد: مشکل اصلی خود ما هستیم که نتوانسته ایم آگاه رسانی انجام دهیم و گاهی اوقات در این حوزه تصمیم گیری غلط انجام می شود و حتی در مواقعی تصمیم گیری انجام نمی گیرد.

وی جایگاه هنرکاریکاتور را نسبت به دیگر هنرها رفیع ترعنوان می کند و می افزاید: هنر کاریکاتور با ظرفیت ها و استعداد های خوبی که دارد می تواند در تحولات فرهنگی ، هنری، سیاسی و اجتماعی موثر باشد .

منبع: ارت بجنورد

====================================================

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز