امروز : پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403

shahre-hoshmand         

:::

ide shojaeii

ورک شاپ ایده یابی سید مسعود شجاعی طباطبایی در خانه کاریکاتور حوزه هنری استان اصفهان

_________________________________________

به نقل از محمودرضا صنعتی این ورکشاپ با پخش کلیپ و مراسم یادبود زنده یاد امیر سهیلی کارتونیست سنندجی آغاز شد و مسعود شجاعی و پیام پورفلاح (مدیر خانه کاریکاتور اصفهان) درباره او و آثارش صحبت کردند.

در این ورکشاپ که با استقبال از طرف فعالان رشته‌های کارتون، کاریکاتور و تصویرگری روبرو شد سید مسعود شجاعی طباطبایی با مروری جامع بر کتاب"ایده یابی برای فیل آبی" اثر"محمد حسین نیرومند" سخن را آغاز کرد و در ادامه با نمایش تصاویری از کارتون های هنرمندان جهانی تکنیک های ایده یابی را به حضار آموزش داد.

وی تکنیک های ایده یابی را شامل (جابه جایی، فضاهای مثبت و منفی، حذف و اضافه، بزرگنمایی و کوچک نمایی) دانست و در مورد تکنیک اجرای آثار خودش و انواع قلم های مناسب اجرا توضیحاتی داد.

در بخش دوم ورکشاپ شجاعی طباطبایی به طور مختصر و کلی به آموزش اسکلت بندی بدن کاراکتر و جمجمه سر انسان و تناسبات طلایی داوینچی پرداخت و پس از آن به نمایش و شرح آثار کارتون شلوغ خود پرداخت و در مورد تکنیک های مختلف اجرای آثارش (فتوشاپ، قلم نوری،آب مرکب، کلاژ و..)صحبت کرد.

این هنرمند کاریکاتوریست مروری بر تاریخچه ی انتشار کمیک استریپ در ایران و جهان داشت و در ادامه از شرکت کنندگان خواست که با موضوعات "اشرافی گری، فاصله طبقاتی، ژن خوب و... ایده‌یابی کنند و به بررسی اتودهای آنها پرداخت.

این ورکشاپ که در روز جمعه ۹ آذر در خانه هنرمندان اصفهان برگزار شد با پخش کلیپی از آثار نمایشگاه مسعود شجاعی طباطبایی خاتمه یافت.

منبع

 .............................................................

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز