امروز : جمعه, 31 فروردين 1403

shahre-hoshmand         

:::

در حاشیه هشتمین جشنواره سراسری کارتون حوزه هنری خراسان شمالی / ابوالفضل محترمی: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در کنار جشنواره کاریکاتور سبب ارتقای انگیزه هنرمندان می‌شود

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

پیشکسوت عرصه کاریکاتور گفت: برگزاری ورک شاپ و کارگاه‌های آموزشی تعاملی در کنار جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی سبب افزایش احساس رضایت‌مندی و ایجاد انگیزه در هنرمندان می‌شود.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، ابوالفضل محترمی، پیشکسوت عرصه کاریکاتور از تهران، با استقبال از برگزاری هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، اظهار داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی تعاملی هنرمندان با یکدیگر و یا هنرمندان بومی منطقه با هنرمندان نقاط گوناگون کشور، سطح کیفی و کمی جشنواره را ارتقا می‌بخشد.
وی افزود: برگزاری این کارگاه‌های آموزشی تعاملی در کنار جشنواره سبب ارتقای انگیزه در هنرمندان می‌شود؛ زیرا هنرمند احساس می‌کند که دارای ارج و قرب بوده و به آنها توجه شده است و صرفاً برای خلق اثر نیست که به جشنواره دعوت می‌شود.
محترمی با بیان اینکه ایجاد انگیزه، ترغیب، تشویق و رقابت در ارتقای یک جشنواره اهمیت بسیاری دارد، اضافه کرد: در حقیقت ترغیب و تشویق شرکت‌کنندگان جشنواره بستگی به میزان جوایز جشنواره دارد که هر حوزه در حد توان خود آن را تعیین می‌کند.
محترمی با ارزیابی هفت دوره جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، ادامه داد: خراسان شمالی در برگزاری جشنواره‌ها از استان‌های پیشرو بوده و حوزه هنری خراسان شمالی هم با دعوت از هنرمندان و اطلاع‌رسانی خیلی خوب هر سال نسبت به سال قبل در برگزاری جشنواره موفق‌تر عمل کرده است.
وی تصریح کرد: نباید جشنواره فقط برای اینکه جشنواره‌ای برگزار شده باشد برگزار شود؛ بلکه باید به بازخورد بعد آن هم توجه کرده تا آثاری که هنرمند برای خلق آن انرژی و زمان گذاشته در شبکه‌های تبلیغاتی و رسانه‌های منطقه‌ای و سراسری استفاده شود و به این طریق تعداد و گستره مخاطب آن افزایش یابد.

محترمی در ادامه با اشاره به موضوع هشتمین دوره جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی که اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: صرف اینکه جشنواره‌ای برگزار شود که بگوییم ما هم در حوزه اقتصاد مقاومتی کاری انجام داده‌ایم بی‌فایده است و نتیجه‌ای جز برگزاری صرف یک جشنواره، بیلان کاری و توجه ویترینی به موضوع جشنواره ندارد.
وی با اشاره به مسئولیت هنر به‌ویژه هنر کاریکاتور در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: هنر زبانی است که بیشتر جوامع انسانی از آن تأثیر می‌گیرند و همه دولت‌مردان، همه سیستم‌ها و همه قدرت‌ها تلاش می‌کنند آن را با خود همسو کنند؛ به‌ویژه هنر کاریکاتور که هم طنز و هم هنر را با هم ترکیب می‌کند.
محترمی افزود: کسی نمی‌تواند منکر توانایی و قدرت هنر به‌ویژه هنر کاریکاتور در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی شود؛ زیرا هنر کاریکاتور لطیف‌تر، دل‌نشین‌تر و بانشاط‌تر شعار یا نظریه و خبر را در قالب طنز و هنر ترکیب می‌کند و در حال حاضر در همه دنیا در اینترنت، روزنامه‌ها، رسانه‌ها و شبکه‌های خبری از این هنر به عنوان زبانی گویا استفاده می‌کنند.
وی با دعوت از هنرمندان برای شرکت در این جشنواره، گفت: برای اینکه نسل‌های جدیدتر و خوش‌فکرتر در جشنواره شرکت کنند و هنر کاریکاتور رونق بیشتری بگیرد با اشتیاق فراوان شرکت در این جشنواره را به دوستان، هنرجویان و هنرمندان پیشنهاد می‌کنم.
این پیشکسوت عرصه هنر کاریکاتور اظهار کرد: باید به نسل جوان امروزی اجازه عرض اندام داد؛ زیرا نسل‌های جوان خوش‌فکرتر و خوش‌تکنیک‌تر هستند و این جشنواره می‌تواند انگیزه‌ای برای آنها باشد.

منبع

.............................................................

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز