امروز : جمعه, 31 فروردين 1403

shahre-hoshmand         

:::

در حاشیه هشتمین جشنواره سراسری کارتون حوزه هنری خراسان شمالی / حمید قالیجاری : برگزاری ورک‌شاپ سطح جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی را ارتقا می‌دهد

__________________________________________

رییس انجمن کاریکاتور استان کرمانشاه با تأکید بر لزوم برگزاری ورک‌شاپ‌هایی در محل نمایشگاه آثار برگزیده، گفت: برگزاری ورکشاپ‌های مختلف در طول جشنواره و در محل نمایشگاه آثار برگزیده، سطح جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی را ارتقا می‌بخشد. 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، حمید قالیجاری، رییس انجمن کاریکاتور استان کرمانشاه و از هنرمندان بنام و موفق کشور در عرصه کاریکاتور، با استقبال از برگزاری هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، اظهار داشت: برگزاری هفت دوره جشنواره کاریکاتور خراسان شمالی از معدود اتفاقات هنری مستمری است که در سال‌های گذشته شاهد آن بوده‌ایم.

وی افزود: جشنواره کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی با نظم و انضباط مثال‌زدنی خود و اینکه تا به امروز روند تکامل خود را با موفقیت ادامه داده، می‌تواند به برندی معتبر در سطح جهانی تبدیل شود.

قالیجاری اضافه کرد: در حقیقت حمایت‌های مسئولان فهیم و فرهنگ دوست خراسان شمالی درزمینهٔ برگزاری هرچه بهتر این جشنواره بی‌تأثیر نیست که توانسته هفت دوره را با موفقیت و سربلندی پشت سر بگذارد.

وی با تأکید بر برگزاری ورک‌شاپ‌هایی در طول جشنواره، ادامه داد: اگر بتوان ورکشاپ‌هایی در طی برگزاری جشنواره و در محل برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده برگزار کرد این موضوع تأثیر زیادی در ارتقای سطح جشنواره خواهد داشت.

به گفته این هنرمند کرمانشاهی برگزاری این ورک‌شاپ‌ها هم برای مدعوین استان‌های دیگر و هم برای مردم فرهنگ دوست خراسان شمالی می‌تواند جنبه‌های آموزشی و فرهنگی به دنبال داشته باشد.

قالیجاری در ادامه با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی با موضوع اقتصاد مقاومتی به مسئولیت هنر به‌ویژه هنر کاریکاتور در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی پرداخت و تصریح کرد: مسئولیت هنر همواره نشان دادن زوایای پنهان مفاهیم و واژه‌ها در قالب طرح‌های تصویری به بیننده است.

وی خاطرنشان کرد: واژه اقتصاد مقاومتی هم واژه‌ای است که مفهوم پنهانی زیادی در خود داشته و از پتانسیل بسیار بالایی برای به تصویر کشیدن مفهوم درونی آن از طریق ابزارهای هنری به‌ویژه کارتون و کاریکاتور برخوردار است.

قالیجاری در ادامه با دعوت از هنرمندان و هنرجویان برای شرکت در این جشنواره، اظهار داشت: من به نوبه خود به تمام دوستان که درزمینهٔ کارتون و کاریکاتور فعالیت دارند و در انجمن کاریکاتور استان کرمانشاه حضور دارند توصیه کرده‌ام در این جشنواره شرکت کنند.

رییس انجمن کاریکاتور استان کرمانشاه با بیان اینکه چند طرح آماده کرده و در حال تکمیل کردن آنها هستم، افزود: من با کمال میل و رغبت در این جشنواره شرکت می‌کنم.

قالیجاری در پایان اظهار کرد: امیدوارم جشنواره خراسان شمالی در آینده همچنان با قدرت به راه خود ادامه داده و شاهد برگزاری آن به‌صورت بین‌المللی باشیم.

منبع

.............................................................

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز