امروز : پنج شنبه, 09 فروردين 1403

shahre-hoshmand         

:::

در حاشیه هشتمین جشنواره سراسری کارتون حوزه هنری خراسان شمالی / محمد محمودی: بخش معرفی چهره‌های ماندگار به جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی اضافه شود

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

هنرمند فعال کاریکاتور با تأکید بر معرفی یک هنرمند به عنوان چهره ماندگار هنر کاریکاتور در جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، گفت: در هر دوره جشنواره می‌توان از یک کاریکاتوریست برتر -چه در جشنواره شرکت کرده و چه نکرده باشد- به عنوان چهره ماندگار تجلیل شود. 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، محمد محمودی، هنرمند جوان و خوش‌ذوق عرصه کاریکاتور از بوکان، با استقبال از برگزاری هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، اظهار داشت: جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی الگویی برای برگزاری مجدد جشنواره کاریکاتور بوکان است.

وی افزود: جشنواره کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی با تنوع داوری و عمل به تعهدات هر دوره بهتر از دوره دیگر عمل می‌کند و توجهی که به هنرمندان کاریکاتور و موضوعات روز جامعه دارد و از زوایای گوناگون به موضوعات می‌پردازد قابل تقدیر است.

محمودی با اشاره به موضوع و شعار هشتمین دوره جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی که اقتصاد مقاومتی با شعار «همه مسئولیم» است، اضافه کرد: در جشنواره‌های دیگر نظیر جشنواره‌های تهران و تبریز موضوع جشنواره را به طور مستقیم شعار آن سال انتخاب می‌کردند؛ اما در این جشنواره با شعار «همه مسئولیم» همه شهروندان و اقشار گوناگون مردم را از کوچک و بزرگ با دقت و ظرافت درگیر موضوع جشنواره کرده‌اند.

وی با قدردانی از عباس ناصری کارتونیست مطرح کشوری که دبیری این جشنواره را بر عهده دارد، ادامه داد: خلاقیت و تنوع جوایز جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی یکی دیگر از دلایلی است که این جشنواره را به یک برند تبدیل کرده است.

این هنرمند بوکانی اظهار داشت: ما در برگزاری مجدد جشنواره بوکان که 9 دوره آن قبل از جشنواره خراسان شمالی برگزار شده بود، از جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی الهام می‌گیریم.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئولیت هنر به‌ویژه هنر کاریکاتور در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: کاریکاتور به نسبت رشته‌های دیگر هنری خیلی کم‌هزینه‌تر و راحت‌تر است و این ویژگی‌ها امتیازی است که می‌توان در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی به آن پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: هنر کاریکاتور زبان مشترکی بین همه مردم است و به دلیل کمیک بودن، کاراکتر و تنوع تکنیک‌ها گیرایی بیشتری داشته و نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب می‌کند.

محمودی در ادامه با تأکید بر اینکه خراسان شمالی پتانسیل خوبی برای دعوت و گردهمایی سالانه و جشنواره سالانه کاریکاتور دارد، اظهار داشت: در سال 91 عباس ناصری و حوزه هنری خراسان شمالی تعدادی از هنرمندان را دعوت کردند و قرار بود این اقدام مستمر باشد و تبادل اطلاعات سالانه بین هنرمندان انجام گیرد که اگر تداوم داشته باشد شاهد خروجی بهتری از جشنواره می‌شویم.

وی با بیان اینکه حتماً و صد درصد شرکت در این جشنواره را به تمام دوستان و هنرمندان پیشنهاد می‌کنم، افزود: من هم امسال حتماً در جشنواره شرکت می‌کنم که در این راستا قرار است با هنرمندان ارومیه و بوکان یک ورک شاپ با موضوع این جشنواره برگزار کرده و آثار آن را به جشنواره ارسال کنیم تا به این طریق آذربایجان غربی آثار بیشتری در جشنواره داشته باشد.

منبع

.............................................................

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز