امروز : پنج شنبه, 09 فروردين 1403

shahre-hoshmand         

:::

فراخوان هفتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی / بجنورد / 1395

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

در این روزها مساله نفوذ، داغ‌ترین و مهمترین مساله‌ای است که هشدارهای متعدد مقام معظم رهبری گواه عمق نگرانی ایشان از این مساله و نزدیک بودن خطر می باشد. ایشان در اغلب سخنرانی‌های اخیر خود مساله نفوذ و انواع آنرا تشریح نموده‌اند.

 به اعتقاد مقام معظم رهبری، دشمنان نظام میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا در عرصه‌های مختلف کشور اقدام به نفوذ نمایند. این اقدام نه فقط در عرصه و زمینه‌ای خاص بلکه در عرصه‌های متعدد صورت گرفته و برای هر عرصه اهداف و برنامه‌ای مشخص دارند.

ایشان در بیاناتشان نفوذ را به چند گونه بیان می‌نمایند که عبارتند از:

1-نفوذ موردی(فردی): ساده‌ترین شکل نفوذ همین نفوذ موردی می‌باشد که در آن دشمن جاسوس یا جاسوسانی را در لباس دوست وارد دستگاه مورد نظر می‌کند و سعی می‌کند تا از طریق آنها به اهداف خود برسد. هدف در این مدل از نفوذ گاه کسب اطلاعات و یا ارائه اطلاعات نادرست است و گاهی نیز هدف دخالت در امور تصمیم گیری است تا تصمیمات آن نهاد یا سازمان در راه منافع دشمنان گرفته شود.

2-نفوذ اقتصادی: حوزه اقتصاد یکی از عرصه‌های تلاش دشمنان برای نفوذ است. در این حوزه دشمن می‌کوشد به گونه‌ای عمل نماید تا اقتصاد ایران به سمت وابستگی پیش برود و هیچگاه به خودکفایی دست نیابد. آنها سعی می کنند تا اقتصاد ایران را به دست بگیرند تا هر وقت که اراده کردند آن را هدف قرار داده و کشور را به زانو درآورند. 

3-نفوذ امنیتی: در این حوزه، نفوذ بیشتر جنبه سخت افزاری دارد و در این عرصه نهادهای نظامی و انتظامی کشور (نیروهای مسلح) باید هوشیار باشند. دشمن سعی می‌کند از طرق مختلف از توانایی‌های نظامی کشور و نیز ضعف‌های آن کسب اطلاعات نماید تا در زمان لازم امنیت کشور را مورد خطر قرار دهد.

4-نفوذ سایبری: دشمن در این عرصه سعی می‌کند اهداف مختلفی را دنبال کند. در بخشی سعی می‌کند تا به باورها و ارزش‌های ایرانی اسلامی حمله کند. در بخش دیگر می‌کوشد مردم کشور را از وضعیت کشور ناامید کنند و اینگونه القا کند که کشور وضع آشفته‌ای دارد. در بخش دیگر تلاش می کند تا با حملات هکرهای خود سایت‌های دستگاهها و نهادهای مختلف کشور را هک کرده و به اطلاعات لازم خود برسند. این عرصه از نفوذ مکمل نفوذ فرهنگی و امنیتی است.

5-نفوذ سیاسی: این شکل از نفوذ ابتدا در مراکز تصمیم گیری و اگر نشد در عرصه تصمیم سازی اتفاق می افتد و هدف از آن این است که تصمیم‌های مسولان بر مبنای خواست، میل و اراده دشمن گرفته شود. این نفوذ به گونه‌ای است که مسئول مورد نفوذ گاه بدون اطلاع اقدام به تامین منافع دشمن در تصمیمات خود می‌کند. این عرصه از نفوذ با نفوذ موردی متفاوت است چه اینکه نفوذ موردی تنها به سیاست مرتبط نیست و در سایر حوزه‌ها عمل می‌کند ولیکن نفوذ سیاسی به صورت گسترده در ساختار سیاسی کشور صورت می‌گیرد.

6-نفوذ فکری-فرهنگی: این مدل نفوذ مهمترین عرصه دشمن برای اعمال نفوذ است و میزان دلارهایی که برای نفوذ فکری-فرهنگی خرج می‌شود قابل مقایسه با دیگر هزینه‌های نیست و بسیار بیشتر است چرا که نفوذ فکری- فرهنگی همه حوزه‌های جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به صورت یک کاتالیزور برای گسترش نفوذ دشمن در همه عرصه عمل می‌کند. موفقیت دشمن در این حوزه به معنای اینست که دشمن به راحتی می‌تواند در همه جای کشور نفوذ نماید. هدف اصلی در این مدل تلاش برای‌دگرگونی و تغییر ارزش‌ها، باورها، اصول، هنجارها، سبک زندگی و.... جامعه است. معمولا ارزش‌ها و باورهایی مورد نفوذ قرار می گیرد که جامعه را سرپا نگه داشته است.

7-نفوذ جریانی: «نفوذ جریانی، یعنی شبکه‌سازی در داخل ملّت؛ به‌وسیله‌ی پول که نقش پول و نقش امور اقتصادی اینجا روشن می‌شود. عمده‌ترین وسیله دو چیز [است‌]؛ یکی پول، یکی هم جاذبه‌های جنسی. افراد را جذب کنند، دور هم جمع کنند؛ یک هدف جعلی و دروغین مطرح کنند و افراد مؤثّر را، افرادی که می‌توانند در جامعه اثرگذار باشند، بکشانند به آن سمت مورد نظر خودشان. آن سمت مورد نظر چیست؟ آن عبارت است از تغییر باورها، تغییر آرمانها، تغییر نگاه‌ها، تغییر سبک زندگی؛ کاری کنند که این شخصی که مورد نفوذ قرار گرفته است، تحت تأثیر نفوذ قرار گرفته، همان چیزی را فکر کند که آن آمریکایی فکر می‌کند؛ یعنی کاری کنند که شما همان‌جوری نگاه کنی به مسئله که یک آمریکایی نگاه می‌کند -البتّه یک سیاستمدار آمریکایی، به مردم آمریکا کاری ندارد- همان‌جوری تشخیص بدهی که آن مأمور عالی‌رتبه‌ی سیا تشخیص می‌دهد؛ در نتیجه همان چیزی را بخواهی که او می‌خواهد. بنابراین خیال او آسوده است؛ بدون اینکه لازم باشد خودش را به خطر بیندازد و وارد عرصه بشود، شما برای او داری کار می‌کنی؛ هدف این است، هدف نفوذ این است؛ نفوذ جریانی، نفوذ شبکه‌ای، نفوذ گسترده؛ نه موردی. اگر این نفوذ نسبت به اشخاصی انجام بگیرد که اینها در سرنوشت کشور، سیاست کشور، آینده‌ی کشور تأثیری دارند، شما ببینید چه اتّفاقی می‌افتد؟ آرمان‌ها تغییر پیدا خواهند کرد، ارزش‌ها تغییر پیدا خواهد کرد، خواست‌ها تغییر پیدا خواهد کرد، باورها تغییر پیدا خواهد کرد.» 

به همین منظور حوزه هنری خراسان شمالی با توجه به اهمیت این مسأله در نظر دارد هفتمین دوره جشنواره سراسری کاریکاتور را با موضوع «نفوذ» برگزار نماید. 

 

 

فراخوان هفتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی

 " نفوذ " 

 

محورهای جشنواره:

- نفوذ فرهنگی( با هدف ایجاد خلل در باورها و معرفت‌های دینی و انقلابی و با استفاده از ارتباط‌گیری با برخی از اساتید دانشگاه، فعالان دانشجویی و نخبگان فکری و علمی)

- نفوذ اقتصادی( با هدف تزلزل پایه‌های اقتصاد مستحکم و تبدیل شدن کشور  به یک کشور فقیر بر اثر نفوذ اقتصادی)

- نفوذ  سیاسی( با هدف نفوذ در مراکز تصمیم گیری و تصمیم‌ساز، ایجاد جهت‌گیری، حرکت و تصمیم‌گیری طبق خواسته و اراده دشمن)

- نفوذ امنیتی

- نفوذ جریانی

- نفوذ موردی(فردی)

 

مقررات:

ـ شرکت برای کلیه هنرمندان علاقه‌مند آزاد است.

ـ تکنیک خلق آثار آزاد است. 

ـ هر هنرمند مي‌تواند حداکثر با ارایه 6 اثر در  جشنواره شرکت نمايد.

ـ اندازه آثار ارسالی باید با طول یا عرض 2000 Pixel و فرمت  JPGو 300 DPI باشد.

ـ آثار راه یافته به نمایشگاه در کتاب جشنواره چاپ و یک نسخه به صاحبان آثار اهدا می‌گردد.

ـ به همراه آثار باید نام کامل، شماره تماس ثابت و همراه، آدرس دقیق پستی و بیوگرافی هنرمند در یک فایل نوشتاری (Word)  به انضمام تصویر هنرمند ارسال گردد.

ـ شرکت کننده با ارسال اثر می‌پذیرد که: دبیرخانه جشنواره، حق استفاده تبلیغاتی، نمایشگاهی و انتشار آثار در فضای مجازی و مطبوعات را با ذکر نام هنرمند خواهد داشت.

 

جوایــــــز:

نفر اول : بیست و پنج میلیون ریال به همراه تندیس و لوح افتخار جشنواره

نفر دوم : بیست میلیون ریال به همراه تندیس و لوح افتخار جشنواره

نفر سوم : پانزده میلیون ریال به همراه تندیس و لوح افتخار جشنواره

به همراه 10  تقدیر سه میلیون ریالی  به همراه تندیس و لوح افتخار جشنواره

 

مهلت ارسال آثار :

27  مرداد 1395

 

زمان برگزاری اختتامیه و نمایشگاه آثار:

شهریور ماه 1395

 

روش ارسال اثر:

ارسال اثر از دو طریق ارسال لوح فشرده به آدرس پستی و ارسال از طریق پست الکترونیکی امکان پذیر می باشد.

 

آدرس پست الکترونیکی: 

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

آدرس پستی:

خراسان شمالی، بجنورد، بلوار مدرس، چهارراه شهدای دانش آموز، مدرس 42(گلچین)، پلاک 73، حوزه هنری خراسان شمالی، دبیرخانه هفتمین جشنواره سراسری کاریکاتور

 

هنرمندان می‌توانند جهت عضویت در سامانه اطلاع‌رسانی جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، نام و نام خانوادگی، سال تولد و  شهر محل اقامت  خود را به شماره 30002196 پیامک نمایند.  

 

جهت کسب اخبار و اطلاعات جشنواره، به سایت  www.artbojnourd.irمراجعه فرماييد.

 .............................................................

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز