امروز : شنبه, 01 ارديبهشت 1403

shahre-hoshmand         

:::

برگزیدگان و اختتامیه ایران آینده

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

به گزارش روابط عمومي حوزه هنري خراسان شمالي، مراسم اختتاميه جشنواره سراسري کاريکاتور " ايران آينده در افق 1404 " شب گذشته با حضور احسان نمازي زاده مدیرکل امور دولت معاونت امور قوا و شوراهای دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، داود ضامني معاون برنامه‌ريزي، نظارت و ارزشیابی امور استانهاي حوزه هنری کشور، ميثم مرادي بيناباج رئيس حوزه هنري خراسان شمالي، شهردار و اعضای شورای اسلامی بجنوردٰ، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و ثمینی فرماندار سابق بجنورد برگزار شد.
مدیرکل امور دولت معاونت امور قوا و شوراهای دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در اين آئين از سند چشم انداز به عنوان یک خلق فرهنگی یاد کرد و گفت: احراز جایگاه اول اقتصادی و سیاسی در منطقه که دراین سند ترسیم شده با وجود اينکه شکل اقتصادی دارد ولی بستر آن فرهنگی است.
وی متذکر شد: رسیدن به رشد اقتصادی 7 درصدی دراین سند جز با ترویج فرهنگ، کار و بهره وری و گسترش حمایت از تولیدات داخلی محقق نمی‌شود.
نمازی‌زاده بستر همه این مسائل را در فرهنگ دانست و اظهار داشت: دراین بستر ابراز مناسب ابراز هنر است تا این جریان فرهنگی اتفاق بیفتد.
وی رسیدن جریان فرهنگی به مطالبه عمومی از سوی مردم و دولت‌ها را از مهمترین اهداف سند برشمرد و بیان داشت: تحقق این هدف با دستان اندیشمندانٰ، نخبگان و هنرمندان محقق می شود. 
مدیرکل امور دولت معاونت امور قوا و شوراهای دبیرخانه ی مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر جدی گرفتن این مقوله خواستار ورود جدی تر و هنرمندانه تر سایر هنرمندان به این بحث شد.
وی ابراز امیدواری کرد : با  تصویر سازی رویای ایران در 1404 در مدت کوتاه ،  تبدیل آن به جریان عمومی دربین مردم سریعتر محقق شده و به اهداف ترسیم شده در سند دست یابیم.
معاون برنامه ريزي، نظارت و ارزشیابی امور استانهاي حوزه هنری کشور نيز در اين مراسم با اشاره به تاثیر شگرف هنر برای رسیدن به اهداف گفت: نباید تاثیر هنر را دراین میان نادیده گرفت و اگر میخواهیم برای آینده ایران اسلامی رویای دست یافتنی بوجود آوريم هنرمندان در خلق اين رویا نقش بسزايي دارند.
داوود ضامنی بر استفاده از ظرفیت هنر برای خلق آینده مطلوب که همه آحاد جامعه در آن نقش دارند تاکید کرد و افزود: در همین راستا تلاش شده تا چند سال آینده از ظرفیت هنرمندان برای خلق یک رویای ملی بیشتر استفاده کرد.
وی با بیان این که هنر رویاساز است اظهار داشت: تجربه کشورهای که صاحب چشم انداز هستند نشان می‌دهد وقتی کسی را می‌خواهند به بطن جامعه بکشانند از ظرفیت هنرمندان استفاده می کنند.
ضامني با تاکید براین که نباید قدرت هنر را دست کم گرفت، خاطرنشان کرد: هنرمندان در سه عرصه نقد وضع گذشته و حالٰ، تصویر سازي یک آینده مطلوب و تهییج مردم برای تحقق آینده می‌توانند با سند چشم انداز مواجه شوند.
وی افزود: دراین میان هنرمندان کاریکاتوریست می‌توانند در سطح اول با تصویر کشیدن نقاط ضعف مدیریت‌های کشور، فرصت سوزی‌ها و خلاءهایي که در کشور وجود دارد به زبان هنرمندانه ایفای نقش کنند و مشکلات را مورد نقد قرار دهند.
معاون برنامه‌ريزي، نظارت و ارزشیابی اموراستانهاي حوزه هنری کشور هنر کاریکاتور را برگرفته از بزرگنمایی واقعیت‌ها با زبان دلنشین دانست که وقتی کسی این اثر را می بیند پیامدهای مثبتی از آن دریافت کند.
وی از حوزه هنری به عنوان نهادي یاد کرد که درتمام شاخه های هنری فعالیت داشته و گفت: از دو سال گذشته این خلاء احساس شد که می توان با بسیج هنرمندان در عرصه های مختلف به تحقق سریعتر سند چشم انداز 1404 جامعه عمل پوشاند.
ضامنی یاداورشد: درهمین راستا سال گذشته با امضای تفاهنامه‌ای با دبیرخانه ی مجمع تشخیص مصلحت نظام برنامه‌ای برای هنرمندان کشور رقم خورد که پایه گذار جشنواره هنری ایران آینده باشیم.
رئیس حوزه هنری خراسان شمالی نیز در ادامه این آیین  از ششمین جشنواره حوزه هنری به عنوان پیشگام در یک حرکت عظیم یاد کرد و گفت: کاریکاتور اولین قالب هنری است که به این جشنواره لبیک گفت.
وی برگزاری این جشنواره را مدیون همراهی و لطف مسئولین استانی و کشوری و هنرمنداني دانست که هم اندیشی و خلق اثری پیرامون یک موضوع مهم و تاثیرگذار در سطح کلان، از مهم‌ترین ویِژگی‌های آن است.
مرادی تصریح کرد: موضوعات این جشنواره از قبیل جمعیت و تحریم و جنگ نرم غالبا نوٰ، بدیع، مهم و تاثیرگذار در جامعه هستند.
وی خاطرنشان کرد: اگر جامعه می خواهد زنده و پویا تعریف شود باید از همه آحاد جامعه و افراد برای رسیدن به یک هدف مشترک استفاده کند که دراین میان نخبگان و هنرمندان با اثر هنری خود و درک و دریافت متفاوت و خاص نسبت به شرایط پیرامونی می توانند بسیار تاثیرگذار باشند.
رئیس حوزه هنری خراسان شمالی متذکر شد: هنرمندان با ذهن خلاق و نکته سنج خود وضعیت مطلوب جامعه را در قالب اثر هنری خود ترسیم می کنند.
وی با اشاره به ابلاغ سیاست های سند چشم انداز از سال 84 تاکنونٰ اظهارداشت: تا امروز اقدام هنری خاصی در جهت ترویج و تبیین این سند صورت نگرفته است.
وی افزود: کارشناسان معتقد هستند برای تبیین این سند باید از هنرمندان بخش های مختلف استفاده شود که درهمین راستا این جشنواره مزین به موضوع برگزاری فراخوان ایران 1404 شده است.
مرادی ابراز امیدواری کرد: مردم با دیدن آثار کاریکاتور و آثار مشابه با اهداف سند هماهنگ و همراه شوند و هنرمندان نیز مردم را برای رسیدن به جامعه متعالی و پیشرفته همراهی و تهییج کنند.
گفتنی است دراین جشنواره تعداد 371 اثر از 152 هنرمند 22 استان کشور شرکت داشتند که در نهایت 80 اثر از 61 هنرمند به نمایشگاه راه یافتند.
در پایان این جشنواره براساس رای داوران محمد رضا ثقفی از استان البرزشهرستان کرج، آیت نادری از استان اصفهان و مجتبی حیدر پناه از استان فارس شهرستان آباده به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی و پویا عبدلی، حمید قالیجاری، فرهاد رحیم قراملکی، علی رضا پاکدل، سعید صادقی، محمود نظری، ناصر همتی راد، سید حامد مرتضوی، فرزانه وزیری تبار، مجتبی فیضی، هدیه صدیقه کسمایی و مهدی عزیزی به عنوان شایسته تقدیر شناخته شدند و با اهداء لوح و تنديس جشنواره از آنها قدرداني شد.

 ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 .............................................................................................................................

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.

radiosite11chelegi

ایران کارتونتبریز تونشیرین طنز